گرگان- مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان گفت: بقاع متبرکه با بسط فعالیت های فرهنگی و اجتماعی ظرفیتی برای مقابله با آسیب های اجتماعی هستند.

حجت الاسلام روح الله سلیمانی فرد در خصوص روز ملی تکریم امامزادگان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: گلستان، مردمی دین باور، متدین و ولایتمدار داشته و بیش از سه هزار و ۷۰۰ مکان مذهبی و ۱۲۳ آستان مطهر امامزادگان و بقاع متبرکه که نماد تقید و ولایتمداری هستند، در استان وجود دارد.

وی افزود: با وجود اینکه استان نوپا است اما به دلیل فرهنگ و اصالت بالای آن، تعداد موقوفات در گلستان قابل توجه بوده و استان در زمره چهار استان اول کشور است.

سلیمانی فرد ادامه داد: وحدت مثال زنی فرق و مذاهب اسلامی و همزیستی مسالمت‌آمیز اقوام مختلف در استان همه در پرتو ولایت است.

وی بیان کرد: ما هم برای توسعه و عمران سخت افزاری اماکن متبرکه و هم برای بسط فعالیت‌های فرهنگی، قرآنی و اجتماعی تلاش می‌کنیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان گفت: یکی از این اقدامات در زمان شیوع کرونا اتفاق افتاد و شاهد حضور همه خیران و واقفان و غیره در عرصه‌های بهداشتی، معیشتی و غیره بودیم و اماکن مذهبی به قرارگاه همدلی تبدیل شد.

سلیمانی فرد اضافه کرد: در سیل ۹۸ هم آستان های مبارک امامزادگان خدمت رسانی کرده و این سیاست خدمت رسانی همچنان در دستور کار قرار دارد.

وی با تأکید بر توسعه نرم افزاری به ویژه فعالیت‌های اجتماعی، تصریح کرد: می‌توان در زمینه محرومیت زدایی، اشتغال و کارآفرینی، ازدواج جوانان و غیره تلاش کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان بیان کرد: دو سال پیاپی است که قریب هزار نفر از خدام را بیمه تکمیلی کردیم و هم اکنون هم با تفاهم نامه با استانداری حدود ۴۰۰ نفر از خدام از مسکن برخوردار خواهند شد.