مشهد ـ استاندار خراسان رضوی، بروکراسی اداری را از قوانین مزاحم کسب و کار دانست و گفت: مجلس شورای اسلامی می‌تواند قوانین مزاحم را تسهیل کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، علیرضا رزم‌حسینی در همایش ائمه جمعه استان که در مرکز همایش‌های آستان قدس رضوی برگزار شد، گفت: همدلی، در فعالیت‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی رمز موفقیت ما در استان است و ضرورت دارد این امر مهم را حفظ کنیم.

استاندار خراسان رضوی، راهبرد استان در موضوعات اقتصادی را در مدت یک سال و نیم اخیر مبتنی بر فرمایشات مقام معظم رهبری دانست و بیان کرد: مهم‌ترین چالش کشور در حوزه اقتصادی و معیشت مردم است، از همین‌رو باید به توانمندی معین‌های اقتصاد مقاومتی در چهارچوب الگوی مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی و استقبال آن‌ها از مشارکت در این طرح توجه کنیم و بگوییم در مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی خراسان رضوی همه ارکان نقش داشتند و تا به امروز ۲۲۳ معین اقتصاد مقاومتی در استان به صورت داوطلبانه مسئولیت توسعه و توانمندسازی را بر عهده گرفته‌اند.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به لطمه‌های وارده اقتصادی ناشی از ویروس کرونا بیان کرد: ۸۰ درصد کسب و کار جهان به واسطه کرونا تعطیل شده و ۴۰ درصد سرمایه‌گذاری خارجی هم در سراسر دنیا کاهش پیدا کرده است، در این راستا هم ۸۵۰ میلیارد دلار تا امروز طبق گزارش بانک صندوق بین‌المللی پول به اقتصاد جهان خسارات وارد شده است.

وی افزود: کارنامه مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی خراسان رضوی به گونه‌ای است که در سال گذشته ۱۱۷ هزار و ۸۱۶ نفر شغل پایدار ایجاد شده است، در این راستا ۱۳.۷ درصد سهم اشتغال کشور مربوط به خراسان رضوی است. سال گذشته استان خراسان رضوی با صادرات ۱.۴ دهم میلیارد دلاری تراز مثبت خوبی داشت که از مرز دوغارون و مرز سرخس این صادرات صورت گرفت، همچنین از میان حدود ۹۰۰ واحد صنعتی تعطیل و یا نیمه تعطیل با یک کارگروه مشاوره‌ای، ۳۴۰ واحد صنعتی احیا و به چرخه تولید بازگشتند.

وی با قدردانی از همراهی ائمه جمعه و مجاهدین اقتصادی در الگوی مثلث توسعه اقتصادی بیان کرد: در استان خراسان رضوی همدلی بسیار خوبی بین ارکان وجود دارد، در این راستا خراسان رضوی با این سرمایه اجتماعی لایق ارائه الگوی مدیریتی در سطح کشور است.

رزم‌حسینی با تأکید بر استفاده از ظرفیت‌های غیردولتی و بخش خصوصی در استان اظهار کرد: الگوی مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی در استان با این نگاه وارد میدان شده و در حال دنبال کردن آن هستیم.

وی بروکراسی اداری را از قوانین مزاحم کسب و کار دانست و گفت: نمایندگان مجلس، مسئولین و ائمه جمعه باید به طور جدی در این زمینه مطالبه‌گری کنند تا این بروکراسی نحس اداری و قوانین مزاحم برداشته شود، در این راستا این کار مجلس شورای اسلامی است که می‌تواند قوانین مزاحم را تسهیل کند.