رشت- رئیس پارک علم و فناوری گیلان با اشاره به ظرفیت های این استان در حوزه فناوری، گفت: گیلان دبیرخانه دائم ۵۵ کشور اسلامی دارای پارک علم و فناوری است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی بایستی عصر سه شنبه در جلسه اقتصاد دانش بنیان و جهش تولید در استانداری گیلان با اشاره به اینکه پارک علم و فناوری یکی از نهادهای نوآور در این استان است، اظهار کرد: گیلان از نظر نیروی انسانی نیز بسیار غنی است.

وی به فعالیت ۹ مرکز رشد در پارک علم و فناوری گیلان اشاره کرد و افزود: در حال حاضر یک مرکز نوآور و سه مرکز رشد مشترک نیز در گیلان فعال است در آینده نزدیک نیز دانشگاه گیلان به این مجموعه اضافه می‌شود.

بایستی با اشاره به پذیرش ۹۸۰ شرکت در پارک علم و فناوری استان گیلان، گفت: خوشبختانه در تمام ۱۶ شهرستان استان گیلان مرکز علمی فعال داریم.

وی در ادامه به شیوع ویروس کرونا و عملکرد پارک علم و فناوری گیلان اشاره و تصریح کرد: در این مدت واحدهای دانش بنیان و فناور استان گیلان در حوزه ساخت تجهیزات و اقلام مورد نیاز اقدامات خوبی انجام داده‌اند.

رئیس پارک علم و فناوری گیلان با بیان اینکه این استان دبیرخانه دائم ۵۵ کشور اسلامی دارای پارک علم و فناوری است، تصریح کرد: گیلان یکی از استان‌های پیشرو در زمینه استفاده از فناوری‌های روز است بیش از و ۸۰ درصد مردم این استان از خرید آنلاین استفاده می‌کنند.

وی در ادامه به جایگاه دومی گیلان در حوزه برنامه نویسی نیز اشاره کرد و ادامه داد: این استان بیشترین برنامه نویس و برنامه تولیدی را دارد.