ساری- مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران سطح مناطق حفاظتی را هزار و ۷۰۰ هکتار بیان کرد و گفت: ۵۸ درصد پست های سازمانی این دستگاه خالی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حسینعلی ابراهیمی کارنامی بعدازظهر چهارشنبه در آئین تجلیل از محیطبانان برتر استان با اشاره به تقدیم ۲۲ حانباز در راه صیانت از محیط زیست اظهار داشت: در حال حاضر ۳۰۰ محیط بان از ۵۳۰ هزار هکتار از مناطق حفاظت شده در استان صیانت می‌کنند.

وی سطح مناطق حفاظتی استان را هزار و ۷۰۰ هکتار بیان کرد و با اشاره به خالی بودن ۵۸ درصد پست‌های سازمانی در استان اظهار داشت: همکاران محیط بانان در مناطق سخت و صعب العبور مشغول خدمت رسانی هستند.

وی فرسودگی تجهیزات و کمبود تعداد محیط بانان و پایین بودن حقوق و دستمزد را از مهمترین مشکلات برشمرد و گفت: ظرفیت خوبی در استان وجود دارد که حوزه رسانه از جمله آن است.

مدیرکل محیط زیست مازندران با تقدیر از استاندار مازندران یادآور شد: مازندران پاک و میراث زمین از جمله پیشنهادات استاندار در بدو تصدی این سمت بوده است.

وی با اشاره به تلفات غیرعادی پرندگان در میانکاله در سال گذشته افزود: این حادثه غیرمترقبه و بحران بود و با پای کار آمدن دستگاه‌های مختلف، این بحران مدیریت شد.

ابراهیمی از دریا به عنوان ظرفیتی برای اشتغال و درآمد استان یاد کرد و گفت: ۱۳۰ مناطق برای ایجاد اسکله تفریحی و دریایی در استان شناسایی شده است.