عضو شورای اسلامی شهر تهران، مساجد را به عنوان مغز و قلب جوامع محلی و سایر نهادهای مردمی همچون بسیج را به عنوان اعضاء یک جامعه ذکر کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی طلایی در اولین همایش هم اندیشی متولیان و مسئولان امور شهری و نمایندگان محلی شرق تهران افزود: در آستانه جهشی قابل توجه در شهر تهران قرار داریم که امیدوارم در زمانی که در این سمت فعالیت می کنم شهروندان این جهش را احساس کنند.

وی با تاکید بر اینکه، مشکل تهران منابع انسانی، سرمایه و امکانات نیست؛ بلکه تهران به صورت بالقوه یکی از منابع انسانی است گفت: اعتقاد داریم اگر شهر را با مدیریت فعال و پویا در نظر بگیریم باید به مولفه های، دانایی، توانایی، پویایی در مدیریت شهری توجه کنیم.

طلایی تصریح کرد: شورای شهر باید بتواند بستر مشارکت شهروندان را فراهم کرده و از منظر نیازها و لایه های مردمی، شهر را اداره کند.

وی اظهار داشت : مساجد به مثابه مغز محله محسوب می شوند و در کنار آن بسیج و سایر نهادهای محلی حکم اعضای محله را برعهده دارند و  باید اذعان داشت که بدون این نهاد های محلی ، محله پویا نخواهد شد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران، ابراز امیدواری کرد این همایش نخستین و آخرین همایشی نباشد و در سایر مناطق و بخش های تهران نیز برگزار شود.