نوه حضرت امام خمینی (ره) در همایش بررسی اندیشه های سیاسی حضرت امام خمینی (ره )گفت : باید بپذیریم که انسانهای مختلف نگاه های مختلفی به اندیشه امام خمینی (ره) دارند و ما باید اجازه بدهیم این افراد در این حوزه اجتهاد کنند و اندیشه خود را به جامعه عرضه کنند .

به گزارش خبرنگار مهر ، حجت الاسلام سید حسن خمینی در همایش بررسی اندیشه های سیاسی حضرت امام خمینی (ره ) در جمع اعضای خانه احزاب در حسینیه جماران با بیان این مطلب گفت : جامعه باید خود تصمیم بگیرد که کدام قرائت از اندیشه امام را بپذیرد ، هر اندیشه ای که با اقبال بیشتری روبرو شد ، باید زمام امور در اختیار آن اندیشه قرار بگیرد .

وی به نامه تاریخی امام خمینی ( ره ) به حجت الاسلام ناطق نوری در زمان مجلس سوم اشاره کرد و گفت : بعد از انتخاب آقای محتشمی پور که آوان گارد جریان چپ امروز شناخته می شود ، آقای ناطق نوری که مثل همیشه شخصیتی موثر در جریان راست سیاسی به شمار می رود ، در نامه ای از حضرت امام پرسیدند آیا کسانی که به آقای محتشمی پور رای ندادند بر خلاف رای و نظر شما عمل کردند . حضرت امام گفتند : هیچ کس نمی تواند رای خود را بر دیگران تحمیل کند جزدر مواردی که اسلام و حیثیت اسلام در خطر باشد و خدا آن روز را نیاورد که من رای خود را بر دیگران تحمیل کنم .

حجت الاسلام سید حسن خمینی به نقل از امام خمینی(ره) افزود : همه ما باید سعی کنیم تا روح وحدت در محیط کارمان حاکم گردد تا بتوانیم همه ابرقدرتها را به زانو درآوریم و زهد و قدس اسلام ناب محمدی را از تحجر گرایی و اسلام آمریکایی جدا کنیم .

نوه حضرت امام گفت : امام خمینی رمز پیروزی انقلاب را این گونه به ما معرفی کرده است که اگر ما توانستیم نظامی بر پایه نه شرقی نه غربی واقعی و اسلام پاک و منزه از ریا ، خدعه و فریب را معرفی نماییم ، انقلاب پیروز است .

وی ادامه داد : واژه هایی در این پیام است که امروز مغفول مانده است، ما امروز باید به واژه هایی مثل مستضعف ، اسلام آمریکایی ، ریا ،تحجر گرایی و نه شرقی و نه غربی  به طور عمیق بنگریم و توجه کنیم چرا که پیروزی انقلاب ما در این است .