زاهدان - معاون هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: شدت وزش بادهای ۱۲۰ روزه در منطقه سیستان بر اساس خروجی نقشه‌های پیش یابی و مدل‌های جوی از روز جمعه افزایش می‌یابد.

محسن حیدری در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: از روز جمعه شدت وزش بادهای ۱۲۰ روزه در منطقه سیستان افزایش می‌یابد به طوری که خیزش گرد و خاک، کاهش دید و کیفیت هوا و همچنین احتمال خسارت به تأسیسات و محصولات کشاورزی وجود دارد.

وی با بیان اینکه بعدازظهر یکشنبه از شدت باد در این منطقه کاسته خواهد شد، افزود: توصیه می‌شود مردم منطقه سیستان از تردد غیر ضروری در زمان غبارآلود بودن هوا خودداری کرده و ترددهای جاده‌ای با احتیاط انجام شود.

مدیر کل هواشناسی سیستان و بلوچستان با اشاره به صدور هشدار سطح زرد این اداره کل گفت: طی این مدت علاوه بر ۵ شهرستان شمالی استان در زاهدان و سایر مناطق مرکزی سیستان و بلوچستان نیز با شدت کمتر احتمال وقوع پدیده گردوغبار وجود دارد.

وی با بیان اینکه علاوه بر زاهدان و نواحی مرکزی، وزش باد با شدت کمتر همراه با گردوغبار در مناطق غربی از منطقه «شورگز» تا سواحل و شرق استان نیز از میرجاوه تا سراوان حاکم می‌شود، تصریح کرد: وزش این باد علاوه بر کاهش کیفیت هوا در برخی محورهای مواصلاتی شمال استان نیز سبب خیزش گردوخاک و کاهش دید می‌شود.