شهرضا-فرماندار شهرضا گفت: برگزاری مراسم‌های ترحیم و عروسی دلیل صعود آمار کرونا در شهرضاست و بر این اساس برگزاری هرگونه مراسم ختم به جز مراسم خاکسپاری در آرامستان ها در شهرضا ممنوع اعلام شد.

ناصر اسدی در گفت و گو با خبرنگار مهر با بیان اینکه برگزاری مراسمات ختم دلیل صعود آمار کرونا در شهرضا بوده است، اظهار داشت: تصمیمات در ارتباط با مقابله با بیماری کرونا در شهرستان شهرضا باید با ستاد ملی کرونا و استان هماهنگ و در بخش‌های مختلف این تصمیمات بومی‌سازی می‌شود.

وی افزود: برنامه‌ریزی‌ها باید به شکلی اتخاذ شود که با توجه به شرایط اقتصادی مردم همه جوانب امر سنجیده شود.

فرماندار شهرضا با اشاره به تصمیمات گرفته شده در پیک اول کرونا در این شهرستان افزود: با اطلاع‌رسانی دقیقی که در اسفند ماه در شهرضا انجام شد، ویروس کرونا تا حد زیادی در شهرضا کنترل شد و در ادامه نیز باید از ظرفیت خبرنگاران شهرضا برای مقابله با این ویروس و آگاهی مردم استفاده کرد.

ورودهای آرامستان از سمت خیابان گاز و کمربندی مسدود شد

اسدی با تاکید بر اینکه برگزاری مراسمات ختم و جشن دلیل صعود آمار کرونا در شهرضا بوده است، گفت: در پی افزایش بیماران مبتلا به کرونا در شهرستان شهرضا و به منظور پیشگیری از فراگیر شدن بیماری و کنترل اوضاع در شهرستان گلپایگان برگزاری هرگونه مراسم به جز مراسم خاکسپاری در آرامستان ها ممنوع است و ورودهای آرامستان از سمت خیابان گاز و کمربندی مسدود و صرفاً ورود از سمت بلوار حرم میسر شده است.

فرماندار شهرضا تأکید کرد: مراسم عروسی باید یک زمان شروع و خاتمه داشته باشد و با رعایت دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی انجام شود.

اسدی تصریح کرد: باید در تمام صنف‌ها اکیپ بازرسی مجدد ایجاد شود، فروشگاه‌های بزرگ از فروش ویژه خودداری کنند، بسیاری از تجمعات و مراسم ختم و عروسی سبب افزایش کرونا در شهرضا شده است.

فرماندار شهرضا با بیان این‌که جمعه بازار با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و ورود افراد با ماسک بازگشایی می‌شود، عنوان کرد: پرسنل ادارات باید از ماسک استفاده کنند و افرادی که داخل اداره می‌شوند نیز حتماً باید از ماسک استفاده کنند.

وی با بیان اینکه همچنین افرادی که مبتلا به کرونا می‌شوند باید متعهد شوند که از منزل خارج نشوند و این امر با پشتوانه قضائی و انتظامی اجرایی می‌شود، افزود: برای پارک‌ها باید زمان‌بندی اعمال شود و در این راستا شهرداری یک اکیپ بازرسی را تشکیل دهد.