شورای تخصصی بر اساس بندهای اساسنامه ارکستر سمفونیک تهران تشکیل شده و برای کمک به ارکستر و در جهت تامین نیازهای رهبر ارکستر سمفونیک فعالیت می کند.

مصطفی کمال پورتراب ، عضو شورای تخصصی ارکستر با بیان این مطلب به خبرنگار مهر گفت : تشکیل این شورا عمل به یکی از بندهای اساسنامه ارکستر سمفونیک است که تا به حال مغفول واقع شده بود.

این استاد دانشگاه با تاکید بر این موضوع که اداره ارکستر سمفونیک تهران در وضعیت کنونی بسیار مهم و پیچیده است گفت : همانگونه که ما در سالهای اخیر شاهد بوده ایم برای این ارکستر چند رهبر تعیین شد ولی به دلایل مشکلاتی که پیش آمده متاسفانه ارکستر را ترک کردند و اینها نشانه شرایط ویژه این ارکستر و مشکلات ناشی از مسایل داخلی و خارجی ارکستر است و به همین دلیل هم مسئولان امر و همچنین برخی از اساتید برای ایجاد ثبات در اداره ارکستر سمفونیک تصمیم به عملی کردن بند مربوط به تشکیل شورای تخصصی ارکستر گرفتند .

مشاور عالی مرکز موسیقی صدا وسیما همچنین به وظایف شورای تخصصی اشاره کرد و گفت : این شورا در حقیقت یار و یاور رهبر ارکستر سمفونیک است و هیچگاه نمی خواهد قدمی خلاف کارهای تخصصی موسیقی و یا بر ضد نوازندگان و کارکنان ارکستر بردارد.

رییس کانون مدرسان خانه موسیقی در پایان گفت : رهبر ارکستر خود یکی از اعضای این شورا است و ایشان می تواند مسایل و مشکلات ارکستر را به شورا منتقل کرده و در مقابل برای حل مشکلات خود از عقل جمعی شورا که همگی از صاحبنظران موسیقی هستند استفاده ببرد.