بوشهر - مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر گفت: ۱۵۰ میلیارد ریال از مطالبات سال ۹۸ و ۹۹ بیمارستان‌های دولتی دانشگاهی استان پرداخت شد.

به گزارش خبرنگار مهر، پرویز رمضانی ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیک یک تکلیف قانونی و از اولویت‌های مهم سازمان در سال جاری است.

وی خاطرنشان کرد: طرح نسخه نویسی الکترونیک با حذف یا کاهش استفاده از نسخ دفترچه توسط پزشکان و مؤسسات طرف قرارداد موجب کاهش مراجعات بیمه شدگان برای تعویض و تمدید دفترچه می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر بیان کرد: به منظور تشویق و قدردانی از تلاش پزشکان و مؤسسات تشخیصی درمانی طرف قراردادی که در اجرای نسخه نویسی الکترونیک همکاری داشته‌اند در پایان هرماه مطالبات آنان پرداخت می‌شود.

وی افزود: اعتباراتی از محل هدفمندی یارانه‌ها به سازمان بیمه سلامت اختصاص یافت تا با پرداخت مطالبات بیمارستان‌های دولتی دانشگاهی، برای پرداخت کارانه پرستاران هزینه شود و در همین راستا ۱۵۰ میلیارد ریال از مطالبات بیمارستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی پرداخت شد.

رمضانی افزود: مطالبات بیمارستان‌های دولتی در ماه‌های فروردین و اردیبهشت ماه سال‌جاری تسویه شده و ۷۰ درصد هزینه‌های خردادماه نیز به‌صورت علی‌الحساب پرداخت شده است.

وی اظهار داشت: مطالبات پزشکان، داروخانه‌ها و مراکزی که در برنامه نسخه نویسی الکترونیکی مشارکت دارند در پایان هر ماه پرداخت می‌شود و مطالبات سایر مؤسسات تشخیصی درمانی طرف قرارداد در سطح استان مربوط به دو ماهه اول سال جاری نیز پرداخت شده است.