​​​​​​​سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: در جلسه امروز این کمیسیون مجموعه اقدامات غیرنظامی در جهت مصون سازی کشور از تهدیدات مختلف از سوی سازمان پدافند غیرعامل بررسی شد.

ابوالفضل عمویی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به جلسه عصر امروز کمیسیون امنیت ملی مجلس اظهار داشت: این جلسه با حضور غلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل برگزار شد و درباره مجموعه اقدامات غیرنظامی در جهت مصون سازی کشور از تهدیدات مختلف و اقدامات سازمان پدافند غیرعامل در این باره بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

وی بیان کرد: رئیس سازمان پدافند غیرعامل در این جلسه اشاره ای به تهدیدات علیه حوزه های مختلف کشور مانند حوزه های زیرساختی، سایبری، ایمنی و عمرانی کرد و در ادامه اقدامات این سازمان در حوزه های مختلف چون پدافند سایبری، زیستی، شیمیایی، پرتویی و کالبدی را تشریح کرد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: طبق گزارش رئیس سازمان پدافند غیرعامل، در همه این حوزه ها قرارگاه‌های مرتبط در کشور شکل گرفته و اقداماتی برای مواجهه با آسیب پذیری ها صورت گرفته است.

عمویی گفت: با این حال همچنان تهدیدات دیگری باقی است که رفع این تهدیدات نیازمند تقویت جایگاه قانونی سازمان پدافند غیرعامل است.

وی افزود: اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس هم در این جلسه ضمن طرح دیدگاه‌های خود، از اقدامات سازمان پدافند غیرعامل در مواجهه با تهدیدات حمایت کردند و بر ضرورت تصویب سریعتر اساسنامه این سازمان تاکید شد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس اظهار داشت: در این جلسه تاکید شد که ما نیازمند یک قانون جامع در حوزه پدافند غیرعامل هستیم تا نهادهای مختلف را موظف به انجام اقداماتی مبنی بر کاهش تهدیدات و آسیب های مختلف کشور کند.