کرج - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز گفت: با وجود اینکه توزیع شکر به میزان کافی در استان صورت گرفته، شاهد گرانفروشی هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، رامین ربیعی ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به تصمیمات اتخاذ شده در حوزه کنترل کالاهای اساسی، اظهار کرد: با وجود اینکه توزیع شکر به میزان کافی در استان صورت گرفته، شاهد گرانفروشی هستیم.

وی با اشاره به اینکه از امروز عصر رصد ویژه بازارهای استان توسط بازرسین سازمان صمت، تعزیرات و اصناف شروع می‌شود، گفت: همه سوپرمارکت‌ها، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و غیره بازرسی می‌شوند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز بیان کرد: قیمت فروش شکر یک کیلویی بسته بندی شده نباید از هشت هزار و ۲۰۰ تومان بیشتر باشد، در صورت مشاهده گرانفروشی با متخلفین برخورد می‌شود.

ربیعی با اشاره به اینکه با توجه به شیوع کرونا فروش اقلامی مانند شکر به صورت فله‌ای ممنوع است، گفت: اما در مورد شکر بسته بندی بحث کنترل قیمت و جلوگیری از گران فروشی در دستور کار قرار گرفته است.

به گفته وی در ستاد تنظیم بازار استان البرز تصمیم گرفته شد که شکر در اختیار واحدهای صنعتی قرار داده شود تا در بسته بندی‌های یک کیلویی استاندارد آن را آماده کرده و در اختیار فروشگاه‌ها قرار دهند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز توضیح داد: مردم استان موارد گرانفروشی را به سامانه ۱۲۴ سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز اطلاع دهند.