قزوین- معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین گفت: کارنامه جمهوری اسلامی در ایجاد بستر سواد آموزی برای گروه های مختلف و ریشه کنی بیسوادی درخشان و موفقیت آمیز است.

به گزارش خبرنگار مهر، منوچهر حبیبی روز سه شنبه در جلسه کارگروه زنان و خانواده که در استانداری قزوین برگزار شد اظهار داشت: وضعیت در نظام اسلامی به گونه‌ای است که در هر زمان، هر مکان و هر سن و شرایطی می‌توانید تحصیل کنید و این بسترسازی بسیار ارزشمند است.

وی بیان کرد: آمارها نشان می‌دهد ۹۷ درصد جمعیت استان قزوین باسواد است و این وضعیت بیانگر اقدامات خوب انجام شده و موفقیت در این عرصه است.

حبیبی تصریح کرد: باید اذعان کرد جمهوری اسلامی ایران در ایجاد بستر سوادآموزی و ریشه کنی جهل و بیسوادی کارنامه درخشانی دارد و باید کمک کنیم تا این سه درصد بیسوادی هم در استان برطرف شود.

هدف سوادآموزی بهبود کیفیت زندگی است

معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین اظهار داشت: مهمترین هدف سوادآموزی بهبود کیفیت زندگی است و در صورت موفقیت در این عرصه می‌توان به اشتغال، آرامش روحی و روانی جامعه هم کمک کرد.

وی گفت: فقر فرهنگی نتیجه بیسوادی است و نظام اسلامی در باسواد شدن مردم و ریشه کن شدن جهل و بیسوادی توانسته بسیار موفق عمل کرده و دستاوردهای خوبی داشته باشد.

حبیبی اضافه کرد: برای ریشه کن شدن سه درصد بیسوادی لازم است از ظرفیت دهیاران و روحانیون بیشتر استفاده شود.

وی اظهار داشت: لازم است آماری از وضعیت بیسوادی در مناطق مختلف استان ارائه شود تا بتوان برای این مناطق برنامه ریزی کرد.