رشت- مراسم تودیع و معارفه مدیران عامل جدید و سابق برق منطقه گیلان به صورت ویدئو کنفرانس برگزار و مسئولان بر ضرورت اصلاح شبکه فرسوده و همچنین اتمام پروژه های نیمه تمام این شرکت تأکید کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، ظهر چهارشنبه آئین تکریم و معارفه مدیران عامل سابق و جدید شرکت برق منطقه‌ای گیلان به صورت ویدئو کنفرانسی با حضور همایون حائری معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی، محمد حسن متولی زاده رئیس هیأت مدیره و مدیر عامل شرکت توانیر و جمعی از مدیران استانی در سالن جلسات این شرکت برگزار شد.

محمد حسن متولی زاده رئیس هیأت مدیره و مدیر عامل شرکت توانیر با قدردانی از زحمات بلبل آبادی و آرزوی موفقیت برای داراب زاده، گفت: انتظار می‌رود با همراهی مسئولان استان، ضمن صرفه جویی در هزینه‌ها، با توجه به رهنمود مقام معظم رهبری موضوع بحث فرسودگی شبکه برق در راستای ارائه خدمات بهتر به مشترکان مد نظر قرار بگیرد و با جدیت پیگیری و دنبال شود.

پرداخت ۳۲۰ میلیارد تومان بدهی مالیاتی برق منطقه‌ای

مدیر عامل سابق شرکت برق منطقه‌ای گیلان با اشاره به چالش‌ها و مشکلات خاص این شرکت، گفت: با کمک، همدلی و تلاش کارکنان شرکت برق گیلان شاهد دستاوردهای خوبی در زمینه‌های مختلفی بودیم.

عظیم بلبل آبادی به پرداخت ۳۲۰ میلیارد تومان از بدهی‌های مالیاتی شرکت برق منطقه‌ای گیلان اشاره کرد و افزود: این اقدام در نوع خود به عنوان یک حرکت مهم و ارزنده برای پیشبرد اهداف شرکت و ارائه خدمات مطلوب به مردم تلقی می‌شود.

نقاط آسیب پذیر برق منطقه‌ای گیلان شناسایی شد

مدیرعامل جدید شرکت برق منطقه‌ای گیلان نیز در این مراسم با اشاره به بارش برف سنگین و شیوع ویروس کرونا در بهمن و اسفند ماه سال گذشته، گفت: شرایط بسیار سختی را تجربه کردیم اما این مشکلات هیچ خللی در مأموریت و انجام وظایف ما ایجاد نکرد و با روحیه مثال زدنی همکاران نسبت به انجام وظایف خود اقدام کردیم.

بهمن داراب زاده به تمهیدات لازم برای عبور از پیک بار اشاره کرد و افزود: با توجه به گرمای پیش رو و پیش بینی‌های انجام شده در خصوص وضعیت هوا، به منظور عبور از پیک بار جلسات متعددی برگزار شد و نقاط آسیب پذیر احصا و شناسایی شد.

وی ادامه داد: پس از مشخص شدن وضعیت شبکه، ۱۰ پروژه مهم تعریف شد که اغلب آنها قبل از پیک بار تابستان امسال به بهره برداری رسیده و دو پروژه دیگر هم در هفته‌های آتی به بهره برداری خواهد رسید.

داراب زاده گفت: در راستای افزایش ظرفیت پست‌ها، تقویت شبکه و افزایش ضریب پایداری در مناطق رشت، آستانه، فومن، لشت نشاء، انزلی، لوشان، هشت پر و تولم شهر پروژه‌های خوبی را اجرا کردیم که نتیجه این اقدامات موجب صرفه جویی ۱۰۰ درصدی منابع مالی و همچنین طی کردن تیر ماه بدون خاموشی شده است.

اصلاح شبکه‌های فرسوده برق در دستور کار باشد

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری گیلان نیز در این آئین گفت: در استان گیلان اهتمام ویژه ای در راستای اتمام پروژه‌های نیمه تمام وجود دارد.

کیمیا تنهایی افزود: در شرایط خاص امروز، باید به مشارکت بخش خصوصی بیش از پیش توجه داشته باشیم و ضمن حمایت از این، خواهان مشارکت هر چه بیشتر ایشان هستیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری گیلان با بیان اینکه در بخش اصلاح شبکه‌های فرسوده، انتظار می‌رود که نگاه ویژه ای به استان گیلان شود، گفت: با اصلاح شبکه‌های فرسوده می‌توان صرفه جویی مادی خوبی را شاهد بود.

اولویت بندی برای اتمام پروژه‌های نیمه تمام حوزه برق منطقه‌ای

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی در این مراسم با اشاره به اینکه انتصاب داراب زاده از طریق فراخوان و شایسته گزینی صورت گرفته است، گفت: انجام کار تیمی، همکاری و هماهنگی با مسئولان استان، به ویژه استانداری، توزیع نیروی برق گیلان، نیروگاه‌ها و نمایندگان مردم شریف باید از اولویت‌های کاری باشد.

همایون حائری با بیان اینکه اولویت بندی و اهتمام ویژه جهت اتمام پروژه‌های نیمه تمام باید مد نظر قرار گیرد، افزود: اگر پروژه‌ها به موقع به اتمام نرسد هزینه‌های جانبی زیادی را تحمیل خواهد کرد.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی ادامه داد: با توجه به شرایط خاص استان گیلان، ضروری است با انجام کارهای مهندسی مجدد و ارزیابی‌های لازم، تاب آوری شبکه‌های موجود را افزایش دهیم.

وی تأکید کرد: استفاده از کابل خودنگهدار توسط شرکت توزیع نیروی برق گیلان در کاهش مشکلات استان نقش بسزایی داشته است.