رشت- معاون هماهنگی امور اقتصادی وزیر کشور گفت: واحدهای دانش بنیان موتور محرک تولیدات کشور است.

به گزارش خبرنگار مهر، بابک دین پرست عصر پنج شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه دولت در خصوص حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و ایجاد اشتغال در کشور، اظهار کرد: مهم‌ترین و بزرگترین حامی شرکت‌های دانش بنیان در جهت شکل گیری و تقویت، مقام معظم رهبری بوده که به عنوان یکی از آثار هوشمندانه ایشان است و دولت از هیچ کمکی دریغ نخواهد کرد.

وی افزود: با تدابیر رئیس جمهور و معاون علمی و فناوری شاهد جهش و پیشرفت بسیار خوبی در ایجاد و ساماندهی شرکت‌های دانش بنیان در کشور هستیم که ادامه خواهد داشت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی وزیر کشور با بیان اینکه در استان گیلان ۱۴ پارک علم و فناوری و ۶۰ شرکت در آن فعالیت می‌کنند که داری ظرفیت بسیار مناسبی هستند، ادامه داد: در عرصه صادرات به توفیقات بسیار خوبی دست یافته‌اند و قطعاً واحدهای دانش بنیان موتور محرم تولیدات کشور خواهد بود.

دین پرست با اشاره به اینکه یکی از محورهای ۳۰ گانه اولویت‌های اقتصادی وزارت کشور حمایت از شرکت‌های دانش بنیان است، گفت: سیاست‌های اقتصادی ۳۰ گانه وزارت کشور به معاونان و استانداران ابلاغ شده است و رئیس جمهور نیز بر اجرای آن تأکید جدی داشته‌اند که در برنامه حمایت هر ساله وجود دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی وزیر کشور بیان کرد: دو مشکل اصلی شرکت‌های دانش بنیان در استان گیلان کمبود فضای فعالیت و سرمایه در گردش بوده که در خصوص اقدامات‌های اولیه تأمین شده است.

وی ادامه داد: در خصوص زمین‌های بلا استفاده دولتی و طرح‌های نیمه تمام در کشور نیز رئیس جمهور دستور بر واگذاری زمین‌های بلااستفاده و اماکن بلااستفاده دولتی را به شرکت‌های دانش بنیان و دیگر نهادها که در عرصه تولید فعالیت احتیاج دارند را دادند.