همدان - فرماندار بهار از فعال شدن ۵ مرکز خرید گندم در شهرستان بهار خبر داد و گفت: تا کنون مطالبات کشاورزان گندم کار این منطقه به صورت ۱۰۰ درصدی پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، احسان قنبری بعدازظهر پنج شنبه در بازدید از مراکز خرید گندم بهار که به همراه مدیر جهاد کشاورزی، رئیس اداره تعاون روستایی و کارشناسان این بخش انجام شد؛ عنوان کرد: پنج مرکز خرید گندم در شهرستان بهار فعال شده است.

وی افزود: تا کنون بیش از هشت هزار تن گندم از کشاورزان شهرستان بهار خریداری شده و پیش بینی می‌شود بیش از ۴۰ هزار تن خرید گندم صورت پذیرد.

پرداخت ۱۰۰ درصدی مطالبات کشاورزان گندم کار در بهار

احسان قنبری ادامه داد: تا کنون مطالبات کشاورزان این منطقه به صورت ۱۰۰ درصدی پرداخت شده است.

فرماندار بهار میزان تولید گندم شهرستان بهار را ۷۰ هزار تن عنوان کرد و گفت: ۴۲ هزار هکتار مزارع دیم و آبی در این شهرستان زیر کشت گندم رفته است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهار نیز از پیش بینی برداشت ۷۰ هزار تن گندم از مزارع این شهرستان در سال جاری خبر داد.

عبدالحسین اکبری اظهار کرد: فصل برداشت مزارع جو از اواخر خرداد ماه آغاز شده و برداشت گندم نیز از نیمه اول تیرماه ماه در شهرستان بهار آغاز شد.

از مجموع ۴۲ هزار هکتار مزارع دیم و آبی گندم در سطح شهرستان بهار پیش‌بینی می‌شود میزان ۷۰ هزار تن گندم برداشت شود وی با اشاره به میزان کل تولید گندم و جو از سطح مزارع شهرستان عنوان کرد: از مجموع ۴۲ هزار هکتار مزارع دیم و آبی گندم در سطح شهرستان بهار پیش‌بینی می‌شود میزان ۷۰ هزار تن گندم برداشت و حدود ۴۰ هزار تن مازاد بر مصرف از کشاورزان خریداری شود.

مدیر جهاد کشاورزی بهار به تعیین نرخ خرید تضمینی گندم اشاره کرد و گفت: امسال هر کیلو گندم به مبلغ دو هزار و ۵۰۰ تومان خریداری می‌شود و با توجه به افزایش بیش از ۸۰۰ تومانی در مقایسه با سال گذشته، امیدواریم با استقبال خوب کشاورزان در تحویل این محصول مواجه شویم

وی بیان کرد: عملیات برداشت گندم و جو با ۲۸۵ دستگاه کمباین در سطح شهرستان بهار انجام می‌شود و نرخ برداشت به صورت ساعتی و هکتاری محاسبه می‌شود.