بوشهر - امام جمعه بندر دیر گفت: ظرفیت فضای مجازی برای مراسم دهه امامت و ولایت در دیر استفاده شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیدعلی حسینی ظهر جمعه در نشست هماهنگی برنامه‌های دهه امامت و ولایت، با اشاره به در پیش بودن پنجم مردادماه سالروز اقامه اولین نمازجمعه در کشور، اظهار داشت: در گذشته که رسانه‌های ارتباط جمعی نبود این نمازهای جمعه بودند که مردم را نسبت به نقشه‌ها و توطئه‌های دشمنان آگاه می‌کردند و اکنون نیز این گونه است.

امام جمعه بندر دیر نمازجمعه را یک قرارگاه فرهنگی مهم در هر شهری دانست و افزود: این آئین عبادی سیاسی در ابعاد مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و غیره کارکردهای فراوانی دارد و از بدو انقلاب تاکنون بخوبی ایفای نقش کرده است.

وی با اشاره به اینکه فعالیت ستاد نمازجمعه و امام جمعه تنها در روز جمعه خلاصه نمی‌شود، افزود: دفتر امام جمعه از ابتدای هفته محل رجوع مردم و رسیدگی و پیگیری مسائل و مشکلات آنها است.

حسینی با تبریک دهه امامت و ولایت، گفت: اگرچه با توجه به شیوع ویروس کرونا نمی‌توانیم مراسم حضوری برگزار کنیم اما همگان وظیفه دارند در بزرگداشت این روز با استفاده از ظرفیت فضای مجازی سنگ تمام بگذارند.

مسئول بنیاد بین المللی غدیر شهرستان دیر بیان کرد: امسال برنامه‌های دهه امامت و ولایت با توجه به بیماری کرونا، در فضای مجازی دنبال می‌شود.

حسین چاهبندی ابراز کرد: آذین بندی شهرها و روستاها، توزیع بسته‌های معیشتی و قربانی، مسابقه خطبه خوانی غدیر با عنوان خانه‌های بهشتی، استفاده از ظرفیت سخنران در فضای مجازی از جمله برنامه‌های عید غدیر در شهرستان دیر است.

مسئول مرکز آرشیو دفاع مقدس سپاه سیدالشهداء شهرستان دیر گفت: بیش از ۱۱۰ برنامه به مناسبت دهه امامت و ولایت توسط حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت بسیج در فضای مجازی برگزار می‌شود.

علیرضا فخرایی افزود: برنامه قربانی در پنج نقطه شهر، توزیع بسته‌های معیشتی در قالب مرحله چهارم کمک مومنانه، بازخوانی خطبه غدیر، جشن‌های مجازی غدیر، مسابقات کتابخوانی و نقاشی در این ایام در دستور کار قرار دارد.