دماوند- امام جمعه دماوند گفت: مراسم ماه محرم با رعایت پروتکلهای بهداشتی در دماوند برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام کاظم فتاح دماوندی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته دماوند اظهار داشت: از تلاش‌های کادر بهداشت و درمان شهرستان دماوند برای پیشگیری و درمان مبتلایان تشکر می‌کنیم و ظاهر این است که کرونا به این زودی‌ها از بین نمی‌رود و باید با آن زندگی کنیم و کنار بیاییم لذا رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و افزایش قدرت ایمنی بدن، زمینه‌ساز زندگی مسالمت‌آمیز ما با کرونا است.

فتاح دماوندی افزود: مراسم ماه محرم با ملاحظه همه پروتکل‌های بهداشتی در شهرستان دماوند برگزار خواهد شد؛ مگر اینکه شرایط خاصی پیش بیاید و اهالی مساجد و نماز جمعه و حسینیه‌ها در رعایت بهداشت فردی و اجتماعی باید الگو و پیشتاز باشند.

وی با اشاره به اینکه یکی از عوامل سلامتی و ورزش است گفت: از فرماندار و مسئولان مربوطه تقاضا داریم که محدودیت‌های ایجاد شده برای ورزشکاران را تا حد امکان برطرف کنند چرا که تعطیل کردن فعالیت‌های ورزشی فرهنگی اقتصادی و اجتماعی آخرین راه است و باید راهکارهای عدم تعطیلی با حفظ ایمنی را پیدا و عملیاتی کنیم.

فتاح‌دماوندی با بیان اینکه پنجم مرداد سالروز اقامه اولین نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی در تهران به امامت آیت‌الله طالقانی است عنوان داشت: نماز جمعه آنقدر مهم است که یک سوره قرآن به این امر مهم اختصاص یافته و نماز جمعه عبادت و وحدت‌آفرین، آگاهی بخش و دشمن ستیز است.

خطیب جمعه دماوند با بیان اینکه سعی کرده‌ام از خطبه‌ها و مواضع سیاسی فراجناحی باشد عنوان داشت: اگر انتقاد و تشکری وجود دارد شامل همه سلیقه‌های سیاسی می‌شود؛ نماز جمعه به طیف و جناح سیاسی اجتماعی خاص تعلق ندارد و متعلق به همه مردم است و صدای امام جمعه صدای مردم در جهت مطالبه گری انقلابی و احقاق حق مردم است.