آستارا- امام جمعه آستارا با اشاره به توطئه های مختلف دشمن علیه نظام اسلامی، گفت: دستگاه‌های اجرایی و متولی نسبت به مسائل فرهنگی توجه جدی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام کاظم حافظ نیا ظهر شنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی آستارا، اظهار کرد: ریشه بسیاری از مشکلات و ناهنجاری‌های اجتماعی و اقتصادی ناشی از بی‌توجهی به نیازهای فرهنگی و ارزش‌های معنوی حاکم بر جامعه است.

وی افزود: نادیده گرفتن مسائل فرهنگی و ارزش‌های معنوی سبب بروز ناهنجاری‌های اجتماعی شده و باید برای ارتقای آن اقدام کرد.

حافظ نیا با تاکید بر اینکه مسئله فرهنگ متأسفانه جدی گرفته نمی‌شود و همه موارد به صورت شعاری بیان شده اما دغدغه نیست، گفت: اگر به فرهنگ دینی و انقلابی مردم و جامعه توجه شود از بسیاری آسیب‌ها پیشگیری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مشکلات اقتصادی فشار زیادی بر اقشار آسیب‌پذیر جامعه وارد کرده و باید برای حل آن اقداماتی صورت گیرد، ادامه داد: در کنار رسیدگی به امور معیشتی و رفع دغدغه‌های مردم، مسئولان باید عنایت داشته باشند و نباید به مسائل فرهنگی بی‌توجه بود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی آستارا، اظهار کرد: اگر در فضای کنونی جامعه به خاطر مشکلات اقتصادی، مقوله فرهنگ، معارف دینی و اخلاقی جامعه نزد مردم و جوانان کم‌رنگ شود باید بدون شک منتظر آسیب‌ها هم بود.

حافظ نیا با اشاره به اینکه شورای فرهنگ عمومی در هر شهرستان اهمیت دارد و تمام مصوبات آن لازم الاجرا است، گفت: اهمیت به حوزه فرهنگ و مسائل ریز و درشت آن ضرورت دارد.

وی در ادامه به ۵ مرداد سالروز اقامه اولین نماز جمعه در کشور اشاره کرد و افزود: ستاد نماز جمعه یک نهاد عبادی، انقلابی و حاکمیتی است و دشمنان اسلام و انقلاب و جمهوری اسلامی ایران همواره از برگزاری پرشور آن واهمه داشته اند.

امام جمعه آستارا، تصریح کرد: نماز جمعه، قرارگاه وحدت و مطالبه‌گری برای پیگیری و حل مشکلات است.