بوشهر- معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: در چهارماهه ابتدایی امسال ۴۳ عملیات امداد و نجات در آب‌های استان بوشهر انجام شد.

محمد قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در چهارماهه ابتدایی امسال ۱۰ مورد سوانح دریایی و نقص فنی در آب‌های استان بوشهر اتفاق افتاده است.

وی بابیان اینکه از این میزان ۳۳ موردنیاز پزشکی و ۱۰ مورد آن نیز مرتبط به سوانح دریایی و نقص فنی بوده است تصریح کرد: پاسخ به ۴۳ مورد وضعیت اعلام اضطرار و درخواست امداد و نجات در چهارماهه ابتدایی امسال ازجمله عملکرد تیم‌های امداد نجات در چهارماهه ابتدایی امسال بوده است.

قاسمی اضافه کرد: چهار مورد آب‌گرفتگی و ۶ مورد نیز آتش‌سوزی و نقص فنی شناورها ازجمله موارد سوانح دریایی این چهارماهه بوده است.

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: سوانح دریایی اتفاق افتاده شامل پنج مورد مربوط به شناورهای سنتی (پنج مورد)، یک مورد نفت‌کش و چهار مورد نیز مربوط به سایر قایق‌های تفریحی و صیادی بوده است.

وی تصریح کرد: چهار مورد در منطقه بوشهر و همچنین عسلویه و عامری هر کدام ۲ مورد، و خارگ و دیلم نیز هر کدام‌یک مورد بیش‌ترین آمار بروز اضطرار دریایی را داشته‌اند.

قاسمی گفت: ۸ ایستگاه مخابراتی، ۶ پایگاه جستجو و نجات (با استقرار ۶ فروند شناور جستجو و نجات، پنج فروند قایق ناجی و یک قایق سار)، یک فروند بالگرد استیجاری و یک فروند واحد پروازی سیمرغ (جایرو پلین) ازجمله ظرفیت‌های اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در زمینه جستجو و نجات دریایی است.

به گزارش خبرنگار مهر، پایگاه‌های جست‌وجو و نجات استان در بنادر بوشهر، عسلویه، دیر، عامری، خارگ و دیلم استقرار دارند.

به منظور تسریع در اطلاع‌رسانی و پیشگیری از هرگونه تأخیر در پاسخگویی به اضطرارهای دریایی، سامانه تلفنی ۱۵۵۰ بدون نیاز به پیش‌شماره به این مهم اختصاص‌یافته است.