کرج - مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرج از تخریب ۳۴ مورد تغییرکاربری در منطقه خوش نشین کرج (مهرشهر) خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل صارمی صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه هرگونه تغییر کاربری اراضی کشاورزی برای ساخت ساز بدون اخذ مجوزهای قانونی ممنوع است، بیان کرد: مطابق قانون با تخریب اراضی زراعی و باغی برخورد خواهد شد.

وی گفت: برای واحدهای تولیدی نیز تغییر کاربری با در نظر گرفتن نوع زمین، خاک و آب منطقه و سایر شرایط ضروری و بر اساس مقررات در این نهاد بررسی و تصمیم گیری خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرج در ادامه از آزادسازی ۳۵ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان در روز گذشته خبر داد و گفت: این عملیات شامل تخریب بیش از ۳۴ مورد تغییر کاربری غیر مجاز بوده است.

صارمی با بیان اینکه تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز و مقابله با تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی در طول سال با جدیت ادامه خواهد داشت، عنوان کرد: این اقدام گامی مهم در جهت حفظ قدرت تولید و نیز پیشگیری از به دام افتادن مردم در چنگال زمین خواران سودجو است.

وی با بیان این که اراضی کشاورزی بستر تولید غذای شهروندان هستند، افزود: باغات کرج علاوه بر تأمین میوه، شش های تنفسی شهرستان هستند؛ در نتیجه باید در حفظ آنها با قاطعیت کوشا باشیم.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرج با اشاره به اجرای تبصره دو ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی در مهرشهر، گفت: بر اساس پیگیری‌های مستمر این مدیریت از طریق سامانه ۱۳۱ و با حکم مرجع قضائی در مهرشهر، کیانمهر، خیابان بیست متری شهرستانی و نیز خیابان چمن ۳۴ مورد تغییر کاربری غیرمجاز از قبیل دیوار کشی، بنا، فونداسیون، استخر، آلاچیق و محوطه سازی تخریب و حدود ۳۵ هکتار از اراضی کشاورزی آزادسازی شد.

صارمی با تاکید بر اینکه حفاظت از اراضی کشاورزی وظیفه همگانی است، تاکید کرد: از شهروندان درخواست می‌کنیم ضمن درک اهمیت موضوع تولید غذا، نسبت به عملکرد سودجویان هشیار بوده و از طریق سامانه ۱۳۱ جهاد کشاورزی، این مدیریت را در حفظ و حراست از باغات و اراضی زراعی همراهی کنند.