قزوین- مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین گفت: مأموران یگان حفاظت محیط زیست استان قزوین موفق به کشف ۱۴ قبضه اسلحه از متخلفان شدند.

حسن عباس نژاد در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: مأموران یگان حفاظت محیط زیست استان قزوین، علاوه بر پیشگیری و جلوگیری از تخلفات زیست محیطی و شکار و صید در مناطق آوج، طارم سفلی، الموت شرقی، الموت غربی و شهرستان البرز در حین گشت و کنترل موفق به دستگیری ۱۴ نفر متخلف شکار و صید شدند که در این خصوص ۱۳ فقره پرونده تخلف تشکیل و به مراجع قضائی ارجاع داده شد.

وی تصریح کرد: از متخلفان جمعاً ۱۴ قبضه سلاح، شامل ۷ قبضه سلاح شکاری گلوله زنی و ساچمه زنی غیر مجاز و ادوات غیر مجاز شکار و صید شامل شوکر، بی‌سیم، فشنگ جنگی، فشنگ کالیبر ۱۲و ۷ قبضه سلاح شکاری گلوله زنی و ساچمه زنی مجاز و لاشه دو رأس بز وحشی و یک قطعه کبوتر جنگلی شکار شده کشف و ضبط شد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قزوین ادامه داد: با وجود دوره جدید بیماری کرونا و افزایش انتقال بیماری در بین مردم و تأکیدات فراوان در خصوص ماندن در خانه و رعایت موارد بهداشتی متأسفانه تخلفات شکار و صید توسط متخلفین در این مدت با افزایش روبرو بوده که با حضور فعال و مستمر مأمورین و هوشیاری آنها ضمن پیشگیری از تخلفات شکار و صید تعداد زیادی از این افراد دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شدند.