دزفول-معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی دزفول با اشاره به کاهش نگران کننده استفاده ازماسک دربین مردم این شهرستان، گفت: درصورت رعایت نکردن ضوابط بهداشتی، فاجعه جدیدکرونایی دردزفول رخ خواهد داد.

به گزارش خبرنگار مهر، شاپور مسعودی فر پیش از ظهر امروز دوشنبه در نشست اتخاذ راهکار و تمهیدات بهداشتی برای برگزاری مراسم محرم حسینی در شرایط کرونا که در سالن کنفرانس دانشگاه علوم پزشکی دزفول برگزار شد، اظهار کرد: طی چند روز گذشته پس از اعلام کاهش نسبی آمار مبتلایان و بستری‌های کرونا در دزفول این‌گونه تصور شد که وضعیت مطلوب شده و بحران از بین رفته است.

وی با تأکید بر اینکه وضعیت دزفول همچنان قرمز است، افزود: همچنان آمار مبتلایان در این شهرستان چشمگیر است ضمن اینکه کاهش آمار نیز صرفاً به دلیل رعایت نسبی پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم و تلاش شبانه‌روزی کادر بهداشت و درمان بوده است. بنابراین مطلوب بودن و یا فاجعه شدن شرایط رابطه مستقیمی با میزان و نحوه رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم دارد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی دزفول تصریح کرد: طی بررسی‌های میدانی صورت گرفته حدود ۱۴ روز پیش حدود ۹۲ درصد از مردم شهرستان دزفول از ماسک استفاده می‌کردند اما بررسی‌های ۳ روز اخیر نشان می‌دهد که این میزان به حدود ۵۰ درصد رسیده است.

مسعودی فر عنوان کرد: این کاهش آمار استفاده از ماسک در بین شهروندان دزفول نشان می‌دهد که پس از اعلام کاهش نسبی آمار بستری‌ها و خلوت شدن بیمارستان‌های استان ترس مردم ریخته شده که این یک زنگ خطر است.

وی بیان کرد: وضعیت فعلی شکننده است و اگر اهتمام مردم نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی کاهش یابد قطعاً به زودی شاهد یک پیک و بحران بزرگ‌تر در سطح شهرستان و استان خواهیم بود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی دزفول بر لزوم استفاده تمام مردم از ماسک، خودداری از برگزاری مجالس تشییع، ترحیم، عروسی و پرهیز از حضور در تجمعات به منظور کنترل وضعیت تأکید کرد.

مسعودی فر همچنین در خصوص برگزاری مراسم‌های ایام محرم و صفر گفت: اقداماتی از قبیل طرح موضوع در جلسات شورای سلامت با تأکید بر رعایت پروتکل‌ها و استفاده همگانی از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، تجهیز بازرسان به وسایل حفاظت فردی، تأکید و الزام بر استفاده از مواد غذایی بسته‌بندی، یخ‌های بهداشتی و بسته‌بندی شده و ارائه آموزش و توانمندسازی نیروهای مردمی و بسیج به‌عنوان همیاران نظام سلامت در حوزه بازرسی و شکایات برای برگزاری مراسم مذهبی در ایام محرم در دستور کار است.

به گزارش خبرنگار مهر، شهرستان دزفول پس از اهواز دارای بیشترین آمار مبتلایان کرونا در خوزستان است.