بوشهر- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر از پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصدی بزرگترین پروژه‌های فرهنگی و هنری جنوب کشور در عسلویه خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، فاطمه کرمپور صبح سه‌شنبه در نشست با خبرنگاران در سالن کنفرانس شهدای ایرنا مرکز بوشهر اظهار داشت: در هفته دولت امسال سه پروژه به بهره‌برداری می‌رسد.

وی تصریح کرد: سالن فرهنگی آبدان با ۱۶۰۰ مترمربع مساحت، نگارخانه دیر ۳۵۰ مترمربع مساحت و خورموج ۱۶۰۰ مترمربع مساحت که یک میلیارد و ۵۸۰ میلیون تومان برای آن‌ها هزینه شده از جمله پروژه‌های است که در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

کرمپور اضافه کرد: پروژه ملی مجتمع فرهنگی هنری عسلویه از بزرگترین پروژه‌های فرهنگی و هنری جنوب کشور است که در زمینی به مساحت هفت هزار مترمربع با زیربنای چهار هزار و ۸۲۰ مترمربع با پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد در عسلویه در دست ساخت است.

وی بیان کرد: تاکنون هفت میلیارد تومان از محل اعتبارات سفر رئیس‌جمهوری در استان بوشهر برای این پروژه جذب‌شده است و در سال جاری نیز ۱۰ میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات استانی مصوب شده و برای تکمیل آن ۴۰ میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز است که انتظار می‌رود با تخصیص به‌موقع اعتبارات تا پایان دولت این پروژه مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

کرمپور پلاتو مجتمع فرهنگی هنری برازجان، سالن مجتمع شهید شاهینی و تالار مرکزی فرهنگ و هنر به عنوان دیگر پروژه‌های ملی فرهنگی هنری در دست اجرای استان بوشهر عنوان کرد.

خسارت ۲۰۰ میلیارد ریالی کرونا به اصحاب فرهنگ

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر از خسارت ۲۰۰ میلیارد ریالی کرونا به اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه استان خبر داد و گفت: مبلغ وام‌های تقاضا شده ۳۰ میلیارد ریال است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۱۱۸ تقاضا شامل ۲۱۹ نفر برای بهره‌مندی از تسهیلات خسارت کرونا در استان بوشهر در سامانه کارا ثبت‌نام کرده‌اند افزود: شیوع ویروس کرونا خسارت بزرگی به جامعه فرهنگ، هنر و رسانه استان بوشهر وارد کرده است.

فعالیت مجازی آموزشگاه‌ها

کرم پور اظهار داشت: با توجه به اینکه زمان پایان بیماری کرونا مشخص نیست انتظار می‌رود با استفاده از فضای مجازی که هم‌اکنون نیز برخی از موسسه‌ها از آن استفاده می‌کنند آموزشگاه‌ها به فعالیت خود بپردازند.

استقبال کم از تسهیلات کرونایی

وی در خصوص استقبال کم جامعه فرهنگ و هنر و رسانه استان بوشهر از دریافت تسهیلات کرونایی اضافه کرد: مشروط کردن تسهیلات برای دریافت تسهیلات توسط بانک‌ها در زمینه داشتن ضامن، معرفی‌نامه و بیمه بودن مشکلاتی ایجاد کرده است و به صورت سلیقه‌ای برخورد می‌شد که با هماهنگی انجام‌شده قرار شد این مشکلات برطرف و در کل کشور به یک وحدت رویه عمل شود.

کرمپور اضافه کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا تاکنون بیش از ۲۵۰ مورد برنامه مختلف هنری در فضای مجازی از جمله جشنواره مجازی شعر و داستان خلیج‌فارس و جشنواره مجازی موسیقی خلیج‌فارس در استان بوشهر برگزارشده است.

برگزاری رویدادهای فرهنگی هنری در بستر فضای مجازی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر خاطرنشان کرد: رویکرد این اداره کل در سال جاری با توجه به شیوع ویروس کرونا برگزاری رویدادهای فرهنگی هنری در بستر فضای مجازی است.