رئیس ستاد حوادث غیر مترقبه وزارت کشور گفت: براساس آخرین اطلاعات رسیده از مناطق بحرانی تاکنون 3 نفر در استان هرمزگان و 4 نفر در استان سیستان و بلوچستان در اثر وقوع سیل جان خود را از دست داده اند .

 باقری در گفتگو با خبرنگارمهر افزود: وضعیت استانهای سیستان و بلوچستان و هرمزگان تا حدودی عادی شده و در حال حاضر مسیرها و محورهای روستایی در این دو استان تقریبا باز و امکان تردد و امداد رسانی توسط ماشین های سنگین فراهم شده است .

وی خاطر نشان کرد : با توجه به اینکه شرایط جوی هنوز در این دو استان کاملا مناسب نشده به همین دلیل سازمان هواشناسی اجازه پرواز به بالگردها امدادی را نداده است و به احتمال زیاد تا یکی دو ساعت آینده امکان پرواز فراهم می شود.

رئیس ستاد حوادث غیر مترقبه وزارت کشور تاکید کرد : در حال حاضر نیروهای هلال احمر وبسیج با کمک ماشین های سنگین به ارائه خدمات و کمکهای امدادی به روستاهای سیل زده مشغول هستند.

باقری درخصوص تعیین میزان خسارت در روستاهای سیل زده گفت: بدلیل مشکل ارتباطی مناطق بحران زده تا کنون تیمی از کارشناسان برای تعیین میزان خسارت به محل اعزام نشده اند به همین دلیل میزان دقیق خسارت هنوز برآورد نشده است .

وی افزود: حدود یک هزار و 300 روستا در استان سیستان و بلوچستان و 101 روستا در استان کرمان گرفتار سیل و آب گرفتگی شده اند و حدود 5 تا 60 درصد نیز خسارت دیده اند.

وی گفت: براساس اطلاعات رسیده از مناطق بحرانی تاکنون 3 نفر در استان هرمزگان و 4 نفر در استان سیستان و بلوچستان در اثر وقوع سیل جان خود را از دست داده اند .