اردبیل- مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل عید قربان را تجلی توحید و نماد انسجام اسلامی دانست و گفت: قربانی کردن مظهر قطع وابستگی‌ها و جلوه‌ای از ایثار در اسلام است.

حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن تبریک عید قربان، این روز را تجلی توحید و نماد انسجام اسلامی عنوان کرد و افزود: عید قربان یکی از اعیاد مهم مسلمین است و مناسک حج که در اوج عظمت آن عید قربان قرار دارد، علاوه بر رسیدن به توحید، عاملی مؤثر برای نیل به انسجام و همبستگی هر چه بیشتر مسلمانان است.

وی افزود: بخشش و قربانی و تقسیم آن در میان مردم به‌ویژه تنگ‌دستان به معنای دستگیری و تعاون است و این عمل خود عامل نزدیک شدن به خدا می‌شود و انسان را مشمول عنایت الهی می‌سازد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل عنوان کرد: از جمله آموزه‌های اسلام برای تکامل و رشد انسان‌ها، ایثار از جان و مال در راه خداوند یگانه است، به این معنا که انسان، همه دارایی‌ها و امکاناتش را امانتی الهی بداند که باید در طریق بندگی هزینه کند.

حجت‌الاسلام جعفرزاده یادآور شد: قربانی کردن نیز نمادی از قطع دلبستگی و وابستگی‌ها و جلوه‌ای از ایثار مال و جان در راه محبوب واقعی و رضای خداوند متعال است، البته آنچه که از قربانی کردن و رسیدن به مقام قرب الهی به وسیله ذبح گوسفند، لحاظ شده است قطع علقه های روحی و مالی است که باعث تقوای قلب و طهارت نفس می‌شود.

وی به موقعیت به‌وجود آمده از انتشار ویروس کرونا در جامعه اشاره کرد و افزود: امسال به‌لحاظ شیوع بیماری کرونا، و تلاش برای مهار و قطع زنجیره انتقال این ویروس و عدم برگزاری نماز عید قربان در اردبیل، هر یک از همشهریان می‌توانند در منزل خود کنار خانواده اعمال عبادی این روز را بجا آورده و به درگاه الهی راز و نیاز کرده و رفع مشکلات و شفای بیماران را از یگانه معبود خویش مسئلت دارند.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان، در ادامه به برنامه‌های عزاداری ماه محرم اشاره کرد و افزود: طبق مصوبات جلسه ستاد ملی کرونا و ماه محرم، در صورت بهبود وضعیت استان اردبیل از لحاظ مهار ویروس کرونا و بازگشت به وضعیت زرد یا سفید، برنامه‌های عزاداری ماه محرم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.