رمان «کتاب مخفی» نوشته مجید پورولی کلشتری توسط انتشارات کتاب جمکران به چاپ چهارم رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، رمان «کتاب مخفی» نوشته مجید پورولی کلشتری به‌تازگی توسط انتشارات کتاب جمکران به چاپ چهارم رسیده است.

این‌کتاب بنا بود به‌مناسبت فرارسیدن عید سعید غدیر خم به چاپ برسد که پس از انتشار در روزهای گذشته، طی مدت کوتاهی به چاپ چهارم رسیده است. داستان این‌رمان، درباره مساله اعلان جانشین پیامبر اکرم (ص) و اتفاقاتی است که به این‌بهانه رخ دادند. ماهان یک‌نویسنده ایرانی است که برای شفای فرزند خود راهی شهر مدینه می‌شود و طی سفری که دارد با واقعه غدیر رخم مواجه می‌شود. او سپس به‌طور اتفاقی در جریان ماجرای توطئه قتل و ترور پیامبر (ص) قرار می‌گیرد.

در ادامه داستان، ماهان تلاش می‌کند پیام غدیر را به ایران برساند و همین‌مساله باعث کشمکش و تعقیب و گریزهایی می‌شود. چون منافقان صدر اسلام در پی از میان برداشتن او هستند...

صَحیفه مَلعونه یا صحیفه مشئومه پیمان‌نامه، تعدادی از صحابه پیامبر(ص) در مخالفت با رسیدن خلافت به امام علی(ع) هستند. بنابر منابع شیعی، گروهی از صحابه پیش از واقعه غدیر با هم پیمان بستند که نگذارند خلافت به خاندان پیامبر(ص) برسد. آنان می‌خواستند رسول خدا را در گردنه کوه هرشی به قتل برسانند. پس از واقعه غدیر نیز در مدینه جمع شدند و بر پیمان خود تأکید کردند که این‌جمع، صحیفه ملعونه دوم خوانده شده است. پیامبر (ص) در خطبه غدیر خود، اصحاب صحیفه را از اهالی آتش خواند و از آن‌ها بیزاری جست.

پورولی کلشتری رمان خود را براساس این‌حقایق نوشته است.

چاپ چهارم «کتاب مخفی» با ۱۰۸ صفحه، شمارگان هزار نسخه و قیمت ۱۶ منتشر شده است.