همدان - معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان همدان از اجرای طرح توانمندسازی زنان و دختران روستایی با پوشش بیش از ۵۲۰ سوادآموز در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، معصومه خدابنده لو ظهر شنبه در جمع مدیران آموزش و پرورش گفت: طرح توانمندسازی زنان روستایی با شرکت ۵ هزار و ۳۰۰ سوادآموز در کل کشور اجرا شد که از این میزان بیش از ۵۲۰ سوادآموز از استان همدان شرکت داشتند.

خدابنده لو افزود: افزایش پوشش تحصیلی زنان و دختران روستایی بازمانده از تحصیل، فراهم کردن زمینه‌های رشد و شکوفایی استعدادها و توانمندی‌های زنان و دختران روستایی و توانمند سازی آنان در زمینه مهارت‌های زندگی و ارتقای کمی و کیفی شاخص‌های دسترسی به منابع و امکانات به ویژه در حوزه آموزش، تسهیل در بهبود فرآیندهای یاددهی- یادگیری با افزایش سطح انگیزشی از اهداف کیفی این طرح است.

وی عنوان کرد: در راستای اجرای این طرح، وام خود اشتغالی به زنان و دختران شرکت کننده پرداخت می‌شود.

ثبت نام ۸۷ درصد دانش آموزان استان همدان در سامانه «سناد»

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان نیز از ثبت نام بیش از ۸۷ درصد دانش آموزان استان در سامانه «سناد» خبر داد.

محمد پورداود گفت: تاکنون بیش از ۸۷ درصد دانش آموزان استان همدان در دوره‌های ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم موفق به ثبت نام قطعی در سامانه «سناد» شده‌اند.

پورداود با اشاره به اینکه نتایج آزمون مدارس نمونه دولتی اعلام و آزمون مدارس استعدادهای درخشان برگزار شده است، گفت: ثبت نام در مدارس شاهد نیز طبق ضوابط و با توجه به فرایند تعریف شده، انجام می‌شود.

وی عنوان کرد: روند سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان با قوت ادامه دارد و بر اساس برنامه ریزی قبلی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حال انجام است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اضافه کرد: به منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی ثبت نام دانش آموزان میان پایه بدون حضور اولیا و دانش آموزان انجام شده است.

ثبت سفارش کتاب‌های درسی ۸۵ درصد دانش آموزان استان همدان

معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش استان همدان نیز از ثبت سفارش کتاب‌های درسی بیش از ۸۵ درصد دانش آموزان استان خبر داد.

یاسر نانکلی گفت: ثبت سفارش کتاب‌های درسی بیش از ۸۵ درصد دانش آموزان استان انجام شده است.

نانکلی افزود: در دوره ابتدایی بیش از ۸۸ درصد، متوسطه اول ۷۱ درصد و متوسطه دوم نظری ۶۶ درصد ثبت سفارش صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: کتاب‌های درسی ۶۲ درصد رشته‌های فنی و حرفه‌ای و ۶۰ درصد کاردانش ثبت سفارش شده است.