تبریز- نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو گفت: نوسازی ناوگان اتوبوسرانی و رفع مشکلات حوزه حمل و نقل درون شهری تبریز باید از طریق راهکارهای قانونی پیگیری شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، روح‌الله متفکر آزاد، روز شنبه در بازدید از شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه افزود: در این راستا تلاش می‌شود برای تخصیص اعتبارهای لازم از سوی دولت و سازمان‌های مربوطه و مطالبه معوقات اتوبوسرانی، گامی اساسی در جهت خرید و نوسازی ناوگان اتوبوسرانی تبریز و رفع مشکلات این سازمان برداشته شود.

وی با اشاره به اهمیت حمل و نقل عمومی و نقش آن در کاهش آلودگی هوا و ترافیک درون شهری، اظهار داشت: اتوبوسرانی در صف اول خدمات دهی به شهروندان در حوزه حمل و نقل عمومی قرار دارد و باید به امکانات و اتوبوس‌های جدید مجهز شود.

مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی تبریز و حومه نیز در این مراسم با ارائه گزارشی از وضیعت موجود شرکت و همچنین مسائل و مشکلات اساسی این شرکت گفت: عدم تحقق کمک‌های مصوب در بودجه توسط دولت در ۵ سال گذشته، فرسودگی ناوگان، نیاز اتوبوس‌ها به نوسازی، کمبود قطعات با توجه به مسائل اقتصادی و تحریم‌های ظالمانه، بدهی به تأمین اجتماعی و دارایی از جمله مشکلات این شرکت بوده و رفع آنها نیازمند کمک نمایندگان مجلس و دولت است.

ایمان غنی زاده، افزود: با توجه به مشکل اساسی اتوبوسرانی در تأمین اتوبوس در صورت مرتفع نشدن به موقع این مشکلات و نواقصات، با توقف غیره منتظره تعدادی از اتوبوس‌ها، در خدمات رسانی به شهروندان با مشکل جدی مواجه خواهیم شد.