مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی از صدور مجوز و آغاز فراخوان اولین همایش ملی اربعین حسینی در این دانشگاه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، حجت الاسلام عبدالله حسنی اعلام کرد: صدور مجوز و آغاز فراخوان اولین همایش ملی اربعین حسینی در دانشگاه محقق اردبیلی صادر و این همایش برای اولین بار در ISC ثبت شد.

حسنی با تاکید بر فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اهمیت حماسه اربعین حسینی از برگزاری همایش ملی اربعین با عنوان اعتلای نهضت حسینی و تحقق تمدن نوین اسلامی برای اولین بار در کشور توسط دانشگاه محقق اردبیلی خبر داد و گفت: این همایش با همکاری تمامی دستگاه های اجرایی و فرهنگی استان در پنج محور حوزه دین و فرهنگ، حوزه ادبیات، حوزه سیاست و نظام بین الملل، حوزه اجتماعی و هنری برگزار می‌شود.

وی کمیته علمی این همایش را رکن و اساس آن دانست و خاطرنشان کرد: ۴۸ نفر از اساتید برجسته و نخبگان کشوری عضو این کمیته بوده که بالغ بر ۲۰ نفر از آنها استاد تمام هستند.

حسنی با اعلام اینکه این همایش اولین همایش ملی ثبت شده در ISC است و ارزش و اهمیت فراوانی در پیشبرد اهداف نظام اسلامی و تشکیل تمدن نوین اسلامی دارد، تصریح کرد: از تمامی اساتید، نخبگان، حوزویان، پژوهشگران و دانشگاهیان جهت شرکت در این همایش ملی دعوت می‌شود.

وی در تشریح نحوه برگزاری این همایش اظهار داشت: با توجه به شرایط کرونایی موجود این همایش در ۱۵ مهرماه سال جاری با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و درمانی همزمان به صورت حضوری و مجازی با پخش زنده و آنلاین از فضای مجازی با حضور اساتید برجسته کشوری در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار خواهد شد.