تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۰

در دوره جدید عضوگیری جدید طرح اُسوه از بین قاریان و حافظان ممتاز زیر ۱۲ سال ، ۱۱۰ نفر موفق به ثبت نام در سامانه شدند که ۲۹ نفر از ایشان با کسب نصاب لازم، به عضویت طرح اُسوه درآمدند.

به گزارش خبرگزاری مهر، پس از اعلام فراخوان عضوگیری جدید طرح اُسوه از بین قاریان و حافظان ممتاز زیر ۱۲ سال که از ۲۲ اردیبهشت تا ۵ تیرماه ادامه داشت، ۱۱۰ نفر موفق به ثبت نام در سامانه و ارسال اثر تلاوت شدند که پس از سه مرحله ارزیابی و داوری، ۲۹ نفر از ایشان با کسب نصاب لازم، به عضویت طرح اُسوه درآمدند.

بنابراین گزارش، در فرآیند ارزیابی فنی تلاوت و حفظ متقاضیان در این سه مرحله، اساتید برجسته قرائت: عباس امام جمعه، غلامرضا شاه‌میوه، مهدی عباسی، علی اکبر کاظمی و محمدتقی میرزاجانی، همچنین در بخش مصاحبه عقیدتی حجج اسلام مهدی کریمی، مهدی متانت و مجتبی علی‌خانی مشارکت داشتند.

گفتنی است، تمامی مراحل آزمون و ارزیابی به صورت غیرحضوری و مجازی برگزار شده است.

لازم به ذکر است، طرح آموزشی تربیتی اُسوه از برنامه‌های موفق قرآنی کشور است که به همت جامعه فرهنگی قرآنی عصر و با همکاری شورای عالی قرآن از سال ۱۳۹۳ آغاز به کار کرده است. از مهم‌ترین اهداف طرح اُسوه، تربیت قاریان، حافظان و مبلغان قرآنی در تراز انقلاب اسلامی است که از حیث فنی و شخصیتی، سرآمد بوده و در عرصه ملی و بین‌المللی جریان‌ساز باشند.

دبیرخانه طرح اُسوه، پیش از این با برگزاری دوازده دوره حضوری و برنامه‌های مشاوره‌ای و غیرحضوری در فواصل دوره‌ها برای حدود ۹۰ قاری و حافظ نوجوان و جوان شامل اعضای رسمی و اعضای افتخاری، بحمدالله توفیقات قابل ذکری کسب کرده است. عضوگیری این طرح ملی، از بین قراء و حفاظ زیر ۱۲ سال، هر دو سال یک بار انجام می‌شود.

اسامی و مشخصات ۱۵ نفر از قاریان و ۱۴ نفر از حافظان کل قرآن که به عضویت طرح اُسوه درآمده‌اند به این شرح است: