گرگان- مدیر آموزش و پرورش شهرستان گرگان با بیان این که تنها ۷۰ درصد دانش آموزان پایه اول شهرستان در سال جدیدثبت نام کرده اند، گفت: پنج هزار دانش آموز گرگانی به آموزش های مجازی دسترسی ندارند.

به گزارش خبرنگار مهر، بهجت تربتی نژاد بعدازظهر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان، اظهارکرد: ۸۰ درصد دانش آموزان، ۱۰۰ درصد مدیران و ۹۸ دبیران گرگانی در شبکه شاد حضور دارند.

تربتی نژاد با اشاره جمعیت ۹۰ هزار نفری دانش آموزان در گرگان، اضافه کرد: چهار درصد معادل پنج هزار نفر در سال تحصیلی گذشته به آموزش های مجازی (تلویزیون و شبکه شاد) دسترسی نداشتند.

وی افزود: با کمک خیران و سمن ها تلاش می کنیم که تجهیزات لازم را دانش آموزانی که مشکلات اقتصادی دارند، فراهم کنیم.

تربتی نژاد ادامه داد: پویش جمع آوری تبلت و گوشی تلفن همراه را راه اندازی کرده و بخشی از امکانات را هم سازمان نوسازی و تجهیزات در اختیار ما قرار می دهد.

وی بیان کرد: اولویت این کار با کلاس اولی ها خواهد بود و آن ها را در این پویش ویژه خواهیم دید.

تربتی نژاد با بیان این که اینترنت شبکه شاد رایگان است، گفت: ۱۰۰ درصد مدارس استان به اینترنت پرسرعت متصل هستند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان گرگان در خصوص میزان ثبت نامی ها عنوان کرد: ۷۰ درصد دانش آموزان پایه اول و ۹۸ درصد سایر پایه ها برای آغاز سال تحصیلی جدید ثبت نام کرده و خانواده ها تا ۲۵ مردادماه مهلت دارند که ثبت نام فرزندان خود را انجام دهند.

وی بیان کرد: به دلیل برنامه ریزی در خصوص فضاهای آموزشی و رغبت خانواده ها به ثبت نام در مدارس دولتی تقاضا می کنیم سریع تر ثبت نام فرزندان خود را انجام دهند.