همدان - رئیس هیئت کبدی استان همدان با اشاره به برنامه‌ریزی برای حضور قدرتمند همدان در لیگ برتر کبدی کشور گفت: کبدی همدان باید از حالت تک قطبی خارج شود.

سیدمصطفی موسوی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به وضعیت کبدی استان همدان اظهار کرد: شاهد کاهش تعداد ورزشکاران سازمان یافته کبدی استان همدان بوده‌ایم به طوری که از بیش یک هزار و ۲۰۰ نفر کبدی کار حدود ۱۴۰ کبدی‌کار سازمان یافته و دارای بیمه ورزشی در هیئت فعالیت دارند.

وی افزود: کبدی استان همدان در سال‌های اخیر دچار یک عقب افتادگی شده و تلاش بر این است که این فاصله را جبران کنیم.

رئیس هیئت کبدی استان همدان با اشاره به آمار داوران و مربیان این هیئت گفت: در حال حاضر ۱۱ داور و ۱۵ مربی در استان همدان در رده‌های ملی و بین‌المللی فعالیت دارند.

موسوی از برنامه ریزی برای برگزاری دوره‌های پیش نیاز مربیگری و بازآموزی داوری خبر داد و با تاکید بر اینکه حمایت بیشتر دستگاه ورزش استان همدان را خواستاریم، بیان کرد: متأسفانه عدالت اجتماعی نسبت به همه رشته‌ها در اداره کل ورزش استان رعایت نمی‌شود و بعضی از رؤسای هیئت‌های ورزشی که ارتباطات خاصی دارند بیشتر از بستر امکانات بهره می‌برند.

رئیس هیئت کبدی استان همدان عنوان کرد: باید یک اقدام کارشناسی در این زمینه صورت گیرد و ظرفیت‌های رشته‌های ورزشی مشخص شود ضمن اینکه نگاه اداره ورزش به هیئت‌های ورزشی یکسان باشد.

موسوی بابیان اینکه قصد داریم کبدی استان همدان از حالت تک قطبی بودن خارج شده و در سایر شهرستان‌های استان همدان فعال شود، افزود: در حال حاضر هیئت کبدی شهرستان‌های همدان، ملایر، تویسرکان، بهار، اسدآباد، کبودرآهنگ فعال شده و به زودی نهاوند، فامنین و درگزین نیز فعال خواهند شد.

رئیس هیئت کبدی استان همدان با یادآوری اینکه سند رشد و توسعه ۴ ساله هیئت کبدی استان همدان تدوین کرده‌ایم و در این سند در بخش همگانی و قهرمانی به دنبال رشد و توسعه هر چه بیشتر کبدی استان همدان هستیم، گفت: به دنبال آن هستیم امتیاز یک تیم لیگ برتری یا حداقل دسته اول کبدی را برای استان خریداری کنیم.