بجنورد- امام جمعه بجنورد پیام غدیر خم را شایسته سالاری دانست و گفت: باید کسی را که به مقامی منصوب می کنیم، لیاقت اداره آن مجموعه را داشته باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی صبح امروز در نشست روحانیان شیروان اظهار کرد: غدیر خم به عنوان نگین همه ارزش‌ها و محور همه زیبایی‌ها است لذا هر چه ارادت به حضرت علی (ع) و فرزندان ایشان داریم باید در عید غدیر نشان دهیم و به نوعی ولایتمداری خود را به منصه ظهور برسانیم.

امام جمعه بجنورد، ولایت را کلید همه خوبی‌ها دانست و به تعبیر واژه غدیر پرداخت و بیان داشت: «غدیر» یعنی حضرت علی (ع) را باور کنیم و یاور او باشیم و در واقع علی باوری و علی یاوری در عید غدیر باید شعار همه انسان‌ها باشد.

وی افزود: امروز باید در همان راستا علی زمانمان را باور کنیم و یاور ایشان در صحنه‌های مختلف باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی در ادامه پیام غدیر خم را شایسته سالاری دانست و تصریح کرد: این بدان معناست که باید ببینید کسی را که به مقامی منصوب می‌کنید لیاقت اداره آن مجموعه را دارد یا نه؟

نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: وقتی به حضرت علی (ع) افتخار می‌کنیم یعنی به همه ارزش‌ها و فضیلت‌های انسانی افتخار می‌کنیم.

وی از غدیر به عنوان قله فضیلت‌ها و زیبایی‌ها یاد و تاکید کرد: در غدیر باید شاکر نعمت ولایت باشیم و یادمان نرود اگر غدیر را پاس نداریم حادثه‌ای همچون عاشورا برای ما پیش خواهد آمد.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با تاکید بر اینکه مسئولان امر سعی کنند در این ایام خود را به ارزش‌های غدیری نزدیک کنند و مدیریت ارزشی در زندگی داشته باشند گفت: با توجه به این‌که به برپایی سفره‌های غدیری و راهپیمایی‌های غدیری و خوشحال کردن خانواده‌ها سفارش شده است، مردم در طرح مواسات شرکت کنند تا این گونه به نیازمندان واقعی کمک شود.

امام جمعه بجنورد فضاسازی برای عید غدیر را ضروری دانست و تشریح کرد: باید فضای شهرمان چراغانی و گلباران و عکس مقام معظم رهبری و پرچم ایران نصب شود تا اگر کسی از شهر ما عبور کرد بداند خبری است.

وی در انتها به نقش رسانه‌ها در تبیین اهمیت و جایگاه غدیر خم و عید ولایت اشاره کرد و گفت: روزنامه‌ها با انتخاب تیتر مناسب باید در مردم نسبت به این مسئله احساس وظیفه ایجاد کنند تا در عید غدیر بی تفاوت نباشند و سفره عیدانه غدیر بچینند و فرزندانشان را با مفاهیم غدیر و ولایت آشنا کنند.