خرم‌آباد- مدیرکل بنیاد مسکن لرستان گفت: بخش «زز و ماهرو» شهرستان الیگودرز، پایلوت اجرای طرح توسعه پایدار منظومه روستایی شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، مسعود رضایی امروز سه شنبه در سخنانی با اشاره به تهیه ۹۹ طرح منظومه روستایی در سطح کشور اظهار داشت: از این تعداد ۵ طرح منظومه روستایی مربوط به لرستان است.

وی افزود: ۷ طرح منظومه روستایی در کشور به صورت پایلوت به اجرا خواهد رسید که طرح منظومه روستایی بخش «زز و ماهرو» شهرستان الیگودرز یکی از این ۷ طرح پایلوت کشوری است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان طرح توسعه پایدار منظومه روستایی را کاری فرابخشی دانست و تصریح کرد: با مساعدت و هم افزایی دستگاه‌های مختلف اجرایی، طرح منظومه روستایی «زز و ماهرو» شهرستان الیگودرز اجرایی خواهد شد.

رضایی با تاکید بر ضرورت محرومیت زدایی از روستاهای لرستان بر اساس توجه به کانون‌های تولید و ایجاد درآمد پایدار و کمک به اقتصاد خانوارهای روستایی افزود: در طرح توسعه پایدار منظومه روستایی، روستاها براساس شرایط اقلیمی، موقعیت جغرافیایی و ظرفیت‌ها، به تفکیک، منظومه‌هایی را تشکیل داده و هر یک به قطب‌های فرهنگی، کشاورزی، صنعتی و اقتصادی تبدیل می‌شوند.