بجنورد- رئیس کمیته امداد امام خمینی اسفراین از مشارکت ۱۷ میلیارد ریالی مودیان اسفراینی در پرداخت زکات خبر داد و گفت: کمک به نیازمندان هدف اصلی جمع‌آوری زکات است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد پسندیده عصر امروز در نشست خبری از مشارکت ۱۷ میلیارد ریالی مودیان اسفراینی در پرداخت زکات خبر داد و اظهار کرد: در ۴ ماهه نخست سال جاری بیش از ۱۴ میلیارد ریال زکات در قالب زکات واجب و مستحبی با هدف کمک به نیازمندان جمع‌آوری شد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی اسفراین همچنین از ارائه سبد ویژه به مددجویان این نهاد خبر داد و ادامه داد: این سبدها پس از تکمیل به نیازمندان ارائه خواهد شد.

وی با اشاره به اجرای مرحله دوم طرح ایران همدل برای کمک به نیازمندان افزود: ارائه سبد کالا در ۴ نقطه از شهر اسفراین انجام خواهد شد و مددجویان می‌توانند با حفظ پروتکل‌های بهداشتی، اقلام غذایی خود را تحویل بگیرند.

پسندیده در مورد محتوای سبد کالای مددجویان گفت: این سبد نسبت به تعداد اعضای خانواده مددجو کم و زیاد می‌شود و شامل اقلامی همچون برنج، مرغ و روغن است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی اسفراین با اشاره مجدد به آغاز مرحله دوم پویش ایران همدل همزمان با عید سعید غدیر گفت :۵۰۰ بسته معیشتی در بین نیازمندان توزیع شده است.

وی ادامه داد: این طرح تا پایان ماه صفر ادامه خواهد داشت و در قالب این پویش طرح اطعام حسینی نیز برگزار خواهد شد.

پسندیده در ادامه به اطعام نیازمندان در ماه مبارک رمضان نیز اشاره و بیان داشت: همزمان با سراسر کشور در قالب طرح ۳۱۳ آشپزخانه مهدوی، اسفراین نیز یک آشپزخانه را راه اندازی کرد که در این مکان بیش از ۲۵ هزار پُرس غذای مهدوی پخت شد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی تاکید کرد: مرحله اول طرح ایران همدل با توزیع ۳ هزار و۳۸۰ بسته غذایی به مبلغ ۴ میلیارد تومان و با همکاری مراکز نیکوکاری پایان یافت.

وی در پایان با اشاره به عملکرد کمیته امداد امام خمینی اسفراین در سال ۹۸ گفت :۸ هزار و ۵۵۵ نفر تحت حمایت این نهاد در اسفراین هستند و کمیته امداد امام خمینی اسفراین با اهدا ۲۳۹ فقره جهیزیه با ارزش ریالی ۶ میلیارد ریال، پرداخت ۳۹۳ فقره وام اشتغالزایی و ۱۶۸ فقره لوازم خانگی هر کدام به مبلغ ۶۴۰ میلیون ریال به حمایت از مددجویان خود پرداخته است.