یزد ـ رئیس دادگستری شهرستان میبد گفت: ساماندهی وضعیت اراضی در شهرستان میبد نیازمند تعامل و همراهی همه ادارات متولی است.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا حسین بیگی ظهر پنجشنبه در جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال شهرستان میبد اظهار داشت: جزیره‌ای عمل کردن ادارات دولتی در بحث زمین باعث نارضایتی شدید مردم شده و این مهم باید در سایه تعامل، همراهی و هم اندیشی ساماندهی شود.

وی بیان کرد: ناهماهنگی بین ادارات و سازمان‌های متولی در امور زمین علاوه بر نارضایتی مردم، باعث زمین خواری و تشکیل پرونده‌های کیفری و حقوقی زیادی در دادگستری شده است.

حسین بیگی با بیان اینکه در موضوع اراضی کشت موقت هر یک از ادارات مربوطه نظر متفاوتی با یکدیگر در مورد قانونی بودن یا نبودن تصرفات کشاورزان وجود دارد، افزود: باید با تعامل بیشتر بین ادارات متولی در جهت شناسایی و رفع مشکل حرکت کرد تا ضمن مشخص شدن محدوده تصرفات قانونی کشاورزان با متجاوزان به اراضی بیت المال برخورد شود.

دادستان عمومی و انقلاب میبد نیز در این جلسه ضمن تذکر در مورد عدم همکاری بین ادارات منابع طبیعی و مسکن و شهرسازی در مورد اراضی که در محدوده شهر قرار گرفته‌اند، گفت: تشکیل بانک اطلاعاتی ادارات در مورد وضعیت اراضی و مشخص کردن محدوده دقیق اراضی دولتی می‌تواند برای سامان بخشیدن به مشکلات این حوزه راهکشا باشد.

به گزارش مهر، در این نشست مقرر شد در جهت حل مشکل کشاورزانی که تصرفات آنان قانونی بوده، موضوع در کمیسیون رفع تداخلات اراضی مطرح شد تا ضمن حل شدن مشکلات این کشاورزان نسبت به برخورد قاطع با متصرفان غیر قانونی و تعیین محدوده اراضی اقدام شود.