گلپایگان- فرماندار گلپایگان با بیان اینکه هیئت‌های مذهبی ملزم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی باشند، گفت: نذورات ماه محرم در گلپایگان به صورت کمک مومنانه توزیع شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین یارمحمدیان پیش از ظهر شنبه در جلسه ستاد کرونای شهرستان گلپایگان اظهار داشت: در ایام محرم دسته‌های عزاداری فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک را رعایت کنند و جا به جایی هیئت‌های مذهبی ممنوع است.

وی با تاکید بر اینکه طبل زنی و سنج زنی ممنوع و زنجیر نیز باید شخصی باشد، بیان داشت: برپایی عزاداری باید به حیاط مسجد و در فضای باز انجام شود و اگر مسجدی حیاط ندارند می‌توانند از حیاط مدارس شهرستان و یا فضای‌های اداره ورزش و جوانان و برخی فضاهای عمومی شهرداری‌ها برای عزاداری ایام محرم استفاده کنند.

مردم نذورات را به صورت خشک توزیع کنند

فرماندار گلپایگان با تاکید بر اینکه هرگونه نذورات از چای تا توزیع غذا ممنوع است، تصریح کرد: اگر نذورات به صورت توزیع مورد غذایی خشک باشد بهتر است و یا نذورات خود را از طریق کمک‌های مومنانه انجام دهند و اگر شخصی نذر خاصی داشت بدون هرگونه تجمع و درب منازل انجام دهد.

وی با بیان اینکه هرگونه برپایی موکب و ایستگاه صلواتی در شهرستان گلپایگان ممنوع است، افزود: اگر هیئت‌ها به دستورات ستاد کرونا توجه نکنند در وهله نخست تذکر داده شود و سپس ارائه خدمات به هیئت قطع می‌شود و یا مجوز هیئت به مدت شش ماه توقیف و مسئول هیئت به مراجع قضائی معرفی می‌شود.

یارمحمدیان با تأکید بر نظارت شبکه بهداشت و درمان بر هیئت‌ها و مساجد و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، گفت: اداره صمت موظف است که ماسک مورد نیاز را با قیمت مصوب و مواد ضدعفونی کننده در شهرستان گلپایگان را با همکاری اتاق اصناف انجام دهد.

وی ادامه داد: در ایام ماه محرم محدودیت ورود و خروج در صورت نیاز اعمال می‌شود تا وضعیت رنگ زرد شهرستان گلپایگان به رنگ سفید تغییر کند.

مدرسه امام خمینی در اختیار هیئت‌های عزاداری قرار می‌گیرد

معاون حوزه علمیه آیت الله گلپایگانی با بیان اینکه حوزه آیت الله گلپایگانی و دفتر آیت‌الله صافی گلپایگانی از تمام ظرفیت خود برای سلامت شهرستان استفاده می‌کند، اظهار داشت: این حوزه تعدادی ماسک و نذورات بسته بندی به مناسبت عید غدیر در میان مردم توزیع کرد.

حجت‌الاسلام علیرضا خلیلی گفت: قسمتی از دبیرستان امام خمینی گلپایگان وقف است و اداره اوقاف و امور خیریه گلپایگان از آیت الله صافی گلپایگانی در این مورد استفتا گرفته است بنابراین فضای باز این مدرسه در ماه محرم و صفر برای عزاداری در اختیار هیئت‌ها قرار می‌گیرد.