کتاب جدید باب وودوارد به افشای جزییاتی از نامه‌های منتشرنشده کیم جونگ اون و ترامپ می‌پردازد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گاردین، باب وودوارد «خشم» را برای عنوان دومین کتاب خود درباره کاخ سفید دونالد ترامپ انتخاب کرده و قول داده که در کتابش جزییات مخفی «۲۵ نامه شخصی رد و بدل شده بین دونالد ترامپ و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی» را منتشر می‌کند که پیش از این عمومی نشده بودند.

با استناد به جزییاتی که سایمون اند شوستر ناشر کتاب در صفحه آمازون کتاب منتشر کرده، در این نامه‌ها «کیم رابطه بین این دو رهبر را طوری توصیف می‌کند که انگار از یک فیلم فانتزی آمده و دو رهبر یک فعل‌وانفعال دیپلماتیک خارق‌العاده دارند.»

«خشم» که دنباله‌ای بر کتاب «ترس» است، پانزدهم سپتامبر (۲۵ شهریور) بیرون می‌آید و روی جلد آن نصف چهره دونالد ترامپ را در یک کلوزآپ خیلی نزدیک نشان می‌دهد.

سایمون اند شوستر گفته این کتاب «نمایشی بی‌سابقه و صمیمی از گزارشگری اوریجینال درباره ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ است و جزییات جدید خیره‌کننده درباره تصمیم‌ها و عملیات اولیه امنیت ملی و حرکت‌های ترامپ در مواجهه او با یک پاندمی جهانی، فاجعه اقتصادی و بی‌قراری‌های نژادی دارد.»

وودوارد ۷۷ ساله که یکی از کارکشته‌ترین خبرنگاران واشنگتن پست است، در اوایل دهه هفتاد میلادی همراه با کارل برنستین زمانی مشهور شد که رسوایی واترگیت را برملا کرد و در نهایت منجر به سقوط ریچارد نیکسون شد.

کتاب «ترس» او سپتامبر ۲۰۱۸ منتشر شد و در صدر لیست پرفروش‌ترین‌ها قرار گرفت. این کتاب که بر پایه صدها مصاحبه با چهره‌های داخل دولت ترامپ منتشر شده بود، شامل صحنه‌هایی به یادماندنی می‌شد. یکی از آن‌ها این بود که دستیاران ارشد ترامپ تمام کاغذها را از روی میز چهل‌وپنجمین رییس‌جمهور آمریکا برمی‌داشتند چون می‌ترسیدند ممکن باشد او بخواهد از تمام سیاست‌های افراطی آن‌ها پیروی کند.

ترامپ کتاب «ترس» وودوارد را «خیالی» خواند و گفت این نویسنده «دروغ‌گو» ست و تمام منابع او جعلی هستند.

ترامپ سه ملاقات با کیم جونگ اون داشت و چند بار به او توهین کرد و چند بار از او تعریف کرد. اما در نهایت هیچ توافقی در زمینه خلع سلاح هسته‌ای و دیگر نگرانی‌های جامعه جهانی حاصل نشد.

به گفته سایمون اند شوستر، کتاب «خشم» هم با استناد به صدها مصاحبه با شاهدان دست اول و همچنین یادداشت‌ها، ایمیل‌ها، خاطرات، تقویم‌ها و اسناد محرمانه آن‌ها نوشته شده است.

وودوارد در گفتگو با گاردین درباره کتاب جدید خود گفت در آن کاملاً متعهد به گزارش کردن «اتفاقی که واقعاً افتاد» بوده و اضافه کرد: «تعداد زیادی از افراد بینش منطقی خود را درباره ترامپ از دست داده‌اند و از نظر احساسی کنترل ندارند».

او اضافه کرد: «به شغل من نگاه کنید. کار من این است که شواهد بدون نقص درباره اتفاق‌هایی که افتاده فراهم کنم. بگذارید سیستم سیاسی پاسخ بدهد».