بوشهر- مدیر تأمین مسکن و ساختمان کمیته امداد استان بوشهر از تحویل ۴۰۰ واحد مسکونی در هفته دفاع مقدس به مددجویان بوشهری توسط بسیج سازندگی استان بوشهر خبر داد.

غلامرضا قائدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: تأمین مسکن برای مددجویان محروم تحت پوشش از اهداف و مأموریت‌های کمیته امداد است.

وی از آغاز نهضت خانه‌سازی ویژه مددجویان با همکاری و مشارکت خیران، نهادها و دستگاه‌های مختلف اجرایی استان بوشهر خبر داد و تصریح کرد: ساخت ۲ هزار واحد مسکونی ویژه مددجویان کمیته امداد استان بوشهر در دستور کار قرارگرفته است.

قائدی اضافه کرد: از این تعداد، ساخت یک هزار واحد مسکونی با مشارکت منطقه دوم دریایی سپاه و بسیج سازندگی سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر در دستور کار قرارگرفته است.

مدیر تأمین مسکن و ساختمان کمیته امداد استان بوشهر با بیان اینکه تعدادی واحد مسکونی پارسال ساخته و تحویل مددجویان شد ادامه داد: ۴۰۰ واحد مسکونی دیگر نیز در مراحل پایانی ساخت است و بر اساس برنامه‌ریزی در هفته دفاع مقدس امسال تحویل مددجویان می‌شود.

وی زیربنای هر واحد مسکونی را ۵۰ مترمربع اعلام کرد و گفت: این واحدهای مسکونی در شهرهای کوچک و روستاهای محروم استان بوشهر در مجموع با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان ساخته‌شده است.

قائدی با بیان اینکه پارسال نیز هزار واحد مسکونی با مشارکت استاندار بوشهر در اختیار مددجویان محروم استان قرار گرفت ادامه داد: بر اساس توافق سازمان برنامه و بودجه و استانداری بوشهر امسال نیز عملیات ساخت هزار واحد مسکونی دیگر آغاز می‌شود.

مدیر تأمین مسکن و ساختمان کمیته امداد استان بوشهر با بیان اینکه برای ساخت هر یک از این واحدها بین ۷۰ تا ۹۰ میلیون تومان اعتبار و بودجه در نظر گرفته‌شده، خاطرنشان کرد: برای ساخت دو هزار واحد مسکونی کمیته امداد در مجموع ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه می‌شود.