شیراز- معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش‌وپرورش فارس گفت: همزمان با هفته تربیت‌بدنی و برای سال تحصیلی جدید، طرح کنترل وزن و چاقی دانش آموزان استان اجرا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی آموزش‌وپرورش فارس، احمدعلی قهرمانی گفت: بر اساس بسته تحولی ارسالی از سوی وزارت آموزش‌وپرورش برای سال تحصیلی جدید، طرح کنترل وزن و چاقی دانش آموزان فارس، هم‌زمان با هفته تربیت‌بدنی اجرا می‌شود.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش‌وپرورش فارس از اهداف این پروژه را بهبود سلامتی و افزایش توانمندی جسمی و حرکتی و کاهش هزینه‌های سرسام‌آور بیماری‌های غیر واگیر در دانش آموزان در درازمدت عنوان کرد.

وی افزود: از اهداف دیگر اجرای این پروژه، ترویج سبک زندگی فعال، سالم و ترغیب دانش آموزان به داشتن وزن متناسب است و لازم است این پروژه در همه مدارس استان با همکاری آموزگاران، دبیران، مدیران مدارس، مراقبین سلامت، دبیران تربیت‌بدنی و والدین دانش آموزان اجرا شود.

قهرمانی گفت: ارتقای سطح آگاهی و دانش همه افراد به‌ویژه مدیران، معلمان، والدین و دانش آموزان و مشارکت آن‌ها نقش بسیار مهمی در پیشگیری از اضافه‌وزن و چاقی دانش آموزان دارد.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش‌وپرورش فارس در مورد روند زمانی اجرای این طرح، گفت: شروع این پروژه و سنجش اولیه هم‌زمان با هفته تربیت‌بدنی در مدارس استان آغازمی شود و سنجش ثانویه در اسفندماه و اختتامیه آن نیز در هفته سلامت برگزار می‌شود.

قهرمانی گفت: پیش‌بینی‌های لازم در شرایط کرونا و وضعیت‌های مختلف بازگشایی مدرسه از طرف ستاد ملی کرونا اعلام‌شده است که در صورت عدم حضور دانش آموزان، آموزگار و دبیر مربوطه، مسئول پیگیری نحوه تغذیه و فعالیت بدنی دانش آموزان می‌باشد.