سنندج - معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش کردستان گفت: بر اساس آخرین آمار ۲۷۷ هزار و ۹۷۴ دانش آموز کردستانی برای سال تحصیلی جدید در سامانه سناد ثبت نام کرده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، طالب محمدی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بر اساس آخرین گزارش دریافتی از سامانه سناد، تا پایان روز یکشنبه ۲۶ مرداد ماه ۹۹، تعداد ۲۷۷ هزار و ۹۷۴ نفر یعنی حدود ۹۱ درصد از دانش آموزان مدارس دولتی و غیردولتی استان به صورت سیستمی در سامانه سناد ثبت نام کرده‌اند.

وی افزود: بر اساس این گزارش تا کنون در دوره ابتدایی ۱۵۹ هزار و ۴۱۷ دانش آموز واجد شرایط، در دوره اول متوسطه ۶۷ هزار و ۵۱۶ نفر موفق به ثبت نام شده‌اند.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش کردستان به آمار دانش آموزان ثبت نامی در دوره متوسطه دوم نیز اشاره کرد و با بیان اینکه تاکنون در دوره متوسطه دوم ۴۷ هزار و ۴۴۳ نفر ثبت سناد شده‌اند، ادامه داد: از این تعداد ۳۱ هزار و ۱۱۹ نفر دانش آموز دوره نظری، ۸ هزار و ۳۴۴ نفر دانش آموز شاخه فنی و حرفه‌ای و ۷ هزار و ۹۸۰ نفر دانش آموز شاخه کاردانش هستند.

محمدی یادآور شد: همچنین تعداد هزار و ۱۷۹ نفر از دانش آموزان با نیازهای ویژه و دوهزار و ۴۱۹ نفر از نوآموزان دوره پیش دبستانی نیز ثبت نام شده‌اند.

وی گزارشی از آخرین وضعیت ثبت نام دانش آموزان پایه‌های ورودی (اول، هفتم و دهم) در سال تحصیلی جاری ارائه کرد و بیان کرد: تا تاریخ مذکور تعداد ۲۸ هزار و ۳۵۱ دانش آموز پایه اول ابتدایی (۹۹.۶۵ درصد)، ۲۱ هزار و ۲۹۷ دانش آموز پایه هفتم دوره اول متوسطه (۸۶.۴۲ درصد) و ۱۳ هزار و ۲۵۵ دانش آموز پایه دهم دوره دوم متوسطه (۶۲ درصد) موفق به ثبت نام شده‌اند.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش کردستان در بخش دیگری از سخنان خود به میزان وضعیت ثبت نام شهرستان‌ها و مناطق استان نیز اشاره کرد و گفت: تا کنون سریش آباد با ۹۴.۸۱ درصد، کرانی با ۹۳.۵۸ درصد و بیجار با ۹۳.۱۰ درصد به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم استان و زیویه با ۸۹.۸۹ درصد، ناحیه دو سنندج با ۸۹.۴۴ درصد و کامیاران با ۸۹.۳۵ درصد سه شهرستان آخر از لحاظ دانش آموزان ثبت نامی در سامانه سناد هستند.

محمدی اظهار داشت: پیش بینی می‌شود تعداد ۲۸ هزار و ۴۵۱ دانش آموز پایه اول و تعداد ۲۴ هزار و ۶۴۵ نفر دانش آموز پایه هفتم و تعداد ۲۱ هزار و ۳۶۴ نفر دانش آموز پایه دهم در سال تحصیلی جدید در مدارس استان تحصیل کنند.

وی با بیان اینکه ثبت نام دانش آموزان برای سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ از خردادماه آغاز شده و دانش آموزان باید برابر مهلت اعلام شده نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند، افزود: پیش بینی می‌شود امسال بیش از ۳۰۰ هزار نفر در سامانه سناد ثبت نام کنند.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش کردستان ادامه داد: ثبت نام دانش آموزان دوره متوسطه دوم (نظری، فنی و حرفه‌ای و کاردانش) با توجه به انجام فرایند هدایت تحصیلی دیرتر آغاز شده است.

محمدی یادآور شد: با توجه به آغاز سال تحصیلی از ۱۵ شهریور ماه ۹۹، تسریع در ثبت نام دانش آموزان ضروری است.