اراک- نماینده بنیاد احسان وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) گفت: از ۵ هزار سری جهیزیه تهیه شده برای زوج‌های کم بضاعت کشور، ۱۵۰ سری به زوج‌های استان مرکزی اهدا می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حمید مردانیان روز دوشنبه در آئین اهدای جهیزیه با مشارکت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در قالب پویش «احسانه» به زوج‌های جوان مناطق کم برخوردار استان مرکزی در اراک، اظهار کرد: در سه سال گذشته ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) خدمات ارزشمندی را در فضای اجتماعی از جمله اهدای جهیزیه انجام داده است.

وی ادامه داد: در مجموع ۱۷ هزار سری جهیزیه تا پایان سال توسط این ستاد به زوج‌های مناطق کم برخوردار استان‌ها اهدا می‌شود.

نماینده بنیاد احسان وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) گفت: ستاد در ایام شیوع بیماری کرونا نزدیک به ۲ میلیون پک بهداشتی شامل ژل، دستکش، ماسک و..، در نقاط با وضعیت قرمز توزیع کرده است و ۴ میلیون بسته پروتئینی بین خانواده‌های درگیر و بی بضاعت توزیع شد.

مردانیان گفت: روز عید غدیر نزدیک به ۵ میلیون اطعام در کل کشور انجام شد و بسیاری از این خدمات با همکاری ۳ هزار و ۵۰۰ گروه جهادی صورت گرفت.

به گفته وی در بحث کمک‌های مومنانه در محرم و صفر نزدیک به یک میلیون بسته‌های بهداشتی، بسته غذایی و… در کشور تهیه و توزیع خواهد شد.

نماینده بنیاد احسان وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) عنوان کرد: کسانی که قصد دارند در پویش احسانه شرکت کنند، می‌توانند از طریق کد دستوری #۱۴۴۰۳۰* و یا سامانه ehsan.ir کمک‌های اهدایی خود را ارسال کنند.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) استان مرکزی در حاشیه این مراسم اظهار کرد: سال گذشته ستاد اجرایی فرمان امام راحل ۱۲ هزار سری جهیزیه به زوج‌های جوان مناطق کم برخوردار کشور اهدا کرده است.

وی بیان کرد: خوشبختانه امسال پویش «احسانه» با مشارکت خیرین، موسسات خیریه و مردم آغاز شده است.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) استان مرکزی گفت: امسال ستاد اجرایی فرمان امام راحل با آغاز این پویش پنج هزار جهیزیه نیز برای زوج‌های جوان در نظر گرفته است که امروز نیز به طور نمادین مراسم اهدای ۴۱ فقره جهیزیه شامل ۱۴ قلم کالای اساسی برگزار شد که تا پایان سال ادامه دارد.

تهامی عنوان کرد: با توجه به درخواست مردم به بنیاد احسان تا پایان سال اهدای ۱۵۰ سری جهیزیه به زوج‌های جوان مناطق کم برخوردار استان برنامه ریزی شده است.

وی افزود: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در این امر مهم نیازمند مشارکت خیرین و گروه‌های مردمی است تا پویش احسانه با قدرت بیشتری اجرا شود.