مدیرکل صدای استان‌ها خبر داد که امسال پویش «هر خانه یک حسینیه» با همکاری رادیوهای استانی و شهری در سراسر کشور اجرایی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی معاونت امور استان‌های سازمان صدا و سیما، وحید کمالی با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم و ایام عزاداری امام حسین (ع) اظهار کرد: امسال به خاطر شیوع کرونا، شرایط ویژه‌ای را تجربه می‌کنیم بنابراین برگزاری مراسم عزاداری هم متفاوت با سال‌های گذشته ولی با شکوه تمام انجام می‌شود.

وی افزود: لازم است از همه امکانات برای برگزاری مراسم سوگواری امام حسین (ع) با حضور حداقل جمعیت استفاده و محرم امسال را به تاریخی‌ترین محرم ایران تبدیل کنیم.

مدیرکل صدای استان‌ها با بیان اینکه این اداره کل با ۴۰ شبکه رادیویی، برنامه‌های متنوع و شنیدنی را برای مخاطبان تدارک دیده است گفت: تلاش می‌کنیم تهدید کرونایی را با شعور حسینی به فرصتی  طلایی برای مخاطبان و خود تبدیل کنیم.

وی ادامه داد: رادیوهای استانی و شهری امسال با شعار «هر خانه یک حسینیه» پویشی اجتماعی را به راه می‌اندازند، پویشی در قالب ۳ هزار و ۸۹۹ ساعت برنامه که شامل ۳ هزار و ۴۲۳ برنامه برای سلایق مختلف است.

کمالی با بیان اینکه چینش کنداکتور در ماه محرم بر همین اساس صورت می‌گیرد، عنوان کرد: برنامه‌های این شبکه‌ها در قالب‌های نمایشی، قصه‌های تاریخی، ترکیبی و نمایشی، مستند، سخنرانی، شعر، میزگرد، پرسش و پاسخ و پاسخگویی به شبهات تولید و پخش می‌شوند.

مدیرکل صدای استان‌ها تصریح کرد: انتخاب و پخش قطعات شنیدنی از سخنرانی‌های سخنرانان معروف حوزوی و دانشگاهی در فواصل ثابت و متغیر کنداکتور، انتخاب و پخش قطعاتی از مداحی‌ها و عزاداری‌های مداحان اصیل ملی و استانی در فواصل ثابت و متغیر کنداکتور، تولید و پخش برنامه‌های مستند گزارشی با پیرغلامان حسینی (ع)، تولید برنامه‌های جذاب با هدف معرفی هیئات و حسینیه‌های قدیمی و تولید بسته‌های کوتاه آموزشی با هدف ارتقاء دانش مخاطبان برای حضور کوتاه و محدود در هیئت‌ها و حسینیه‌ها، از جمله اولویت‌های پویش هر خانه یک حسینیه به شمار می‌روند.

وی از تولید و پخش آیتم‌ها و برنامه‌های کوتاه ۱۰ دقیقه‌ای با هدف معرفی شاعران حسینی (ع) و عاشورایی در رادیوهای استانی خبر داد و گفت: پخش برنامه‌های ادبی با موضوع شعر آیینی عاشورایی، معرفی مقاتل معروف و معتبر و دعوت از پیرغلامان و مداحان مطرح در شهرستان‌های مختلف، از دیگر برنامه‌های رادیوهای استانی طی ماه محرم محسوب می‌شود.

کمالی با بیان اینکه مسابقه‌ای با محوریت زندگی امام حسین (ع) و فرهنگ عاشورا ویژه رده‌های مختلف سنی از کودکان تا خانواده‌ها در رادیوهای استانی طراحی و اجرا خواهد شد گفت: تولید برنامه‌های تعاملی و مردم ساخت با فراخوان ارسال آیتم‌های متنوع از سوی مخاطبان با موضوع محرم و امام حسین (ع) هم در دستور کار قرار دارد.

کمالی به دیگر موضوعات برنامه‌ها و مستندهای ویژه ماه محرم در صدای مراکز اشاره و اظهار کرد: زنان تاثیرگذار در حادثه کربلا، فلسفه قیام عاشورا، نوجواان شهید واقعه کربلا، جوانان شهید در روز عاشورا از جمله این محورها به شمار می‌روند.

مدیرکل صدای استان‌ها بیان کرد: «عشق و عطش»، «تکیه رادیو»، «درگه راز»، «نیکنامان»، «پیرغلامان»، «نردبان آسمان»، «نجوای باران»، «محفل محرم»، «علمدار»، «ثارالله»، «یک کهکشان ستاره»، «سوگ حسینی» عناوین برنامه‌های رادیوهای استانی در ماه محرم امسال هستند.