شاهرود- وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه جنگل‌های هیرکانی مانند جنگل ابر قطب گردشگری طبیعی مرکز کشور هستند، گفت: تورهای ویژه طبیعت گردی از سوی وزارتخانه ابلاغ می‌شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اصغر مونسان ظهر سه شنبه در حاشیه بازدید از جنگل ابر شاهرود و در جمع خبرنگاران با اشاره به ظرفیت جنگل‌های هیرکانی به مثابه قطب گردشگری طبیعی مرکز کشور، بیان داشت: جذب گردشگر به جنگل‌ها باید طبق استانداردهای جهانی باشد.

وی با اشاره به اینکه ابر می‌تواند در دوران بعد از کرونا به یک مقصد ویژه گردشگری بدل شود، افزود: ثبت جهانی ابر در سال گذشته نشان از اهمیت ظرفیت‌های طبیعی این جنگل است.

وزیر میراث فرهنگی با بیان اینکه در نشستی با حضور مسئولان استانی و شهرستانی ارتقای ظرفیت‌های گردشگری ابر مورد بررسی قرار گرفت، ابراز داشت: حضور تورهای گردشگری به رونق منطقه کمک شایانی خواهد کرد.

مونسان با بیان اینکه ابر، ابوالحسن خرقانی، بایزید بسطامی و مجموعه تاریخی بسطام در زمره مهمترین محورهای گردشگری کشور محسوب می‌شوند، بیان داشت: ثبت موقت جهانی مقبره‌های بایزید و ابوالحسن خرقانی انجام شده و امیدواریم ثبت نهایی آنها هم انجام شود البته باید گفت یونسکو هر سال تنها یک مورد را از هر کشور، ثبت خواهد کرد.