عطایی با اشاره به قرارگیری فضاهای غیر مسقف شهرداری در اختیار هیات‌های مذهبی، گفت: مسیرها و محل های برگزاری هیات ها به صورت مستمر توسط سازمان آتش نشانی و سازمان بوستان ها ضدعفونی می‌شوند.

اصغر عطایی مدیرکل امور خدمات شهری شهرداری تهران در گفت وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه صبح امروز جلسه‌ای با معاونین شهری مناطق ۲۲ گانه تهران به منظور هماهنگی و هم افزایی برای برگزاری هرچه بهتر مراسم و آیین های دهه اول محرم با توجه به شرایط ویژه شیوع کرونا در کشور برگزار شده است، گفت: با توجه به حساسیت و متفاوت محرم امسال نسبت به سال‌های گذشته و تاکیدات ستاد ملی کرونا در خصوص رعایت کامل پروتکل های بهداشتی، آنچه برای ما در اولویت کاری قرار دارد رعایت پروتکل‌های مربوطه است.

عطایی اظهار داشت: دستورالعمل‌های مبتنی با این پروتکل ها از سوی شهردار تهران که در هفت بند ابلاغ شده است و عمده دستوراتش مربوط به حوزه معاونت خدمات شهری می‌شود و باید معاون شهری و نواحی برای اجرای آن اقدام کنند.

مدیرکل امور خدمات شهری شهرداری تهران سیاه‌پوش کردن شهر و آماده کردن تبلیغات محیطی متناسب با این ایام را از مهمترین فعالیت های روزهای اخیر دانست و گفت: چهره آرایی و فضاسازی شهری برای شهرداری حائز اهمیت است و مکاتبات زیادی هم با مناطق و نواحی در این موضوع داشته ایم.

وی با اشاره به اینکه در ایام محرم معمولاً شبها مراسم های ویژه برگزار می‌شود و با توجه به پروتکل های مربوط به ستاد ملی کرونا باید مسیرهای رفت و آمد ایمن سازی شود از فعالیت ویژه سازمان آتش نشانی برای برقراری ایمنی لازم خبر داد.

عطایی ادامه داد: مسیرهای منتهی به مساجد و تکایا از سوی سازمان آتش نشانی نقطه به نقطه کنترل می شود.

وی ابراز داشت: برای نظافت ویژه و رفت و روب پاکیزگی مراکز تجمع و برنامه ریزی ویژه شده است.

مدیرکل امور خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به اینکه امسال عرصه ها و مکان های روباز و غیر مسقف شهرداری قرار است در اختیار هیات مذهبی قرار بگیرد، گفت: برای نورپردازی ویژه این فضاها اقدام شده است.

عطایی خاطرنشان کرد: مسیر ها و محل های برگزاری هیئت ها به صورت مستمر توسط سازمان آتش نشانی و سازمان بوستان ها ضدعفونی می‌شوند تا ایمنی های لازم برای برگزاری هرچه بهتر مراسم فراهم شود.