زنجان-مدیرکل بهزیستی استان زنجان، از اختصاص ماهیانه ۲.۵ میلیارد تومان به مستمری‌بگیران تحت پوشش اداره‌کل بهزیستی استان زنجان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد محمدی‌قیداری بعد از ظهر چهارشنبه در نشست خبری با اشاره به نزدیک شدن به ماه محرم و با یادآوری اینکه مقرر شده است کمک‌های مردمی به صورت جیره خشک در اختیار مددجویان قرار گیرد، گفت: امروز که در شرایط کرونایی قرار داریم، خوشبختانه اقدامات ارزشمند و قابل قبولی در راستای جلوگیری از ابتلای افراد در مراکز تحت پوشش این نهاد به این ویروس منحوس انجام شده است.

وی با بیان اینکه از زمان شیوع ویروس کرونا در استان، هیچ مورد ابتلایی به این ویروس در مراکز تحت پوشش اداره‌کل بهزیستی استان زنجان گزارش نشده است، افزود: اولویت بهزیستی، بهبود شرایط برای زندگی افراد تحت پوشش این نهاد است، به همین خاطر در مجموع ماهیانه ۲.۵ میلیارد ریال به مستمری‌بگیران تحت پوشش بهزیستی استان پرداخت می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان،  با اشاره به مناسبت‌های پیش رو، هفته دولت را یکی از این مناسبت‌ها عنوان و تصریح کرد: معتقدیم اقدامات و خدماتی که این اداره‌کل انجام می‌دهد باید در راستای بهبود کمی و کیفی زندگی مددجویان باشد که در همین راستا افتتاح ۶ طرح اشتغال‌زایی، افتتاح ۱۰ واحد مسکونی مددجویی و نیز افتتاح یک مرکز مشاوره تخصصی، از جمله برنامه‌های این اداره‌کل در هفته دولت امسال خواهد بود.

محمدی‌قیداری از شناسایی ۲۲ هزار معلول در استان زنجان تا به امروز خبر داد و با یادآوری اینکه کمک به مددجویانی که به واسطه شیوع ویروس کرونا به لحاظ کسب و کار دچار مشکل شده‌اند، در دستور کار این اداره‌کل قرار گرفته و برای هر مددجو بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان کمک شده است، ادامه داد: علاوه بر این، شاهد کمک‌هایی در قالب پویش «ایران همدل» توسط دستگاه‌های مختلف به مددجویان هستیم.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه یکی دیگر از رویکردهای این اداره‌کل، تهیه مسکن برای خانواده‌هایی است که دارای دو عضو معلول هستند، اظهار کرد: در حال حاضر تعداد خانواده‌های دارای دو عضو معلول ۱۰۷ خانواده بوده و کمک‌هایی که به این خانواده‌ها شده، شامل ۷۶ میلیون تومان از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، بنیاد مستضعفان، بهزیستی و تسهیلات بانکی بوده است.