ارومیه – وزیر راه و شهرسازی از بهره برداری ۸۰۰ کیلومتر بزرگراه همزمان با هفته دولت در استانها خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد اسلامی عصر چهارشنبه در حاشیه کلنگ زنی محور خوی- قطور- رازی در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه در این راستا هفته دولت امسال هر هفته در استان‌ها ٣٠ تا ۶٠ کیلومتر مسیر ارتباطی افتتاح می‌شود افزود: باید ظرفیت‌سازی برای توسعه مسیر در استان‌ها صورت گیرد.

وی با اشاره به افتتاح بیش از ۳۷۴ کیلومتر راه در هفته دولت در آذربایجان غربی، عنوان کرد: این راه‌ها شامل بزرگ‌راه، راه اصلی و روستایی و بهسازی و روکش آسفالت است.

اسلامی با بیان اینکه عملیات اجرایی باند دوم جاده خوی به رازی آغاز شده و اهتمام ما به آن است تا سه سال آینده اتوبانی در شأن شخصیت مردم منطقه ایجاد شود، ادامه داد: اقداماتی در گذشته برای تعریض جاده ایواوغلی به بازرگان شروع شده بود اما به دلایلی عملیات اجرایی متوقف شده بود که خوشبختانه موانع مرتفع شده و پروژه دوباره شروع بکار می‌کند.

وزیر راه و شهرسازی در خصوص ایمن سازی محور سه راهی چایپاره نیز گفت: برای ایمن سازی این محور پرحادثه تقاطع غیر همسطح و تعریض چهار بانده مسیر در دست اجراست.

اسلامی با اشاره به آخرین روند اجرایی اقدام ملی مسکن در سطح کشورمان، گفت: با ثبت نام گسترده‌ای که انجام شد بیش از ۵۳۰ هزار نفر واجد شرایط هستند که تاکنون ۲۰ هزار نفر حساب افتتاح و پول واریز کرده‌اند.

وی با بیان اینکه یکی از نکات مهم در تحلیل پایش این است که ۱۱۶ هزار نفر از کسانی که ثبت نام کرده‌اند از جامعه کارگری هستند، اضافه کرد: در مجموع یک میلیون واحد برای طرح اقدام ملی مسکن و مسکن محرومان در نظر گرفته شده است.

وزیر راه و شهرسازی، امروز پس از ورود به آذربایجان غربی از طریق فرودگاه ماکو، ضمن بازدید از محور مرگنلر و سه راهی و محور قره ضیاالدین به ایواوغلی، کلنگ احداث ۲۴ کیلومتر از محور خوی – قطور – رازی را بر زمین زد.

همچنین امروز، با حضور محمد اسلامی، ۱۳۶ کیلومتر از طرح ابرار، ویژه آسفالت راه‌های روستایی استان به صورت متمرکز در روستای خانقاه شهرستان خوی به بهره برداری رسید.

"محمد اسلامی" طی روز پنجشنبه در هشت شهرستان مرکزی و جنوبی استان حضور خواهد یافت که کلنگ زنی مجتمع آشوریان ارومیه و مجموعه فرهنگی ورزشی اداره کل راه و شهرسازی، ۵۸ کیلومتر جاده بزرگراهی و اصلی و سالن مسافری پایانه مرزی سرو برنامه وزیر راه و شهرسازی در مرکز استان است.

بازدید از پایانه مرزی تمرچین، بهره برداری از روکش آسفالت ۱۵۷ کیلومتری و افتتاح همزمان ادارات راه و شهرسازی سه شهرستان استان در پیرانشهر، کلنگ زنی محور نلاس در سردشت، بازدید از کمربندی و کریدور بزرگراهی غرب کشور در بوکان، افتتاح ۲ دستگاه تونل در شاهین دژ، بازدید از بیمارستان در حال احداث و محور تکاب – شاهین‌دژ در تکاب، بازدید از کمربندی میاندوآب و بازدید از تقاطع محمدیار نقده از برنامه‌های روز پنجشنبه وزیر راه و شهرسازی در آذربایجان غربی است.

همچنین در این سفر دو روزه وزیر راه و شهرسازی، ۳۳ کیلومتر از کریدور بزرگراهی غرب کشور در سه راهی حیدرآباد افتتاح می‌شود.