پلدختر- مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی ضمن تشریح اقدامات عمرانی، اشتغال‌زایی و کمک‌رسانی آستان قدس در مناطق سیل‌زده پلدختر گفت: سایت ۳۴ واحدی مسکن در «چم مهر» افتتاح شد.

محمدحسین استاد آقا شامگاه چهارشنبه در حاشیه افتتاح سایت ۳۴ واحدی سیل زدگان روستای چم مهر پلدختر در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: آستان قدس رضوی با توجه به گزارش‌هایی که از ابتدای سیل سال گذشته در پلدختر در دست داشته، از آن زمان تاکنون در کنار مردم آسیب دیده، بوده است.

کمک رسانی آستان قدس به پلدختر از ابتدای سیل سال گذشته

وی افزود: آستان قدس رضوی سال گذشته از ابتدای سال با حضور در روستاهای سیل زده بخش معمولان پلدختر، حدود ۲۰۰ هزار بسته غذای گرم با استقرار آشپزخانه در مناطق سیل زده توزیع کرده است.

مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی گفت: حدود ۲ میلیارد تومان در جریان وقوع سیل سال گذشته، اقلام ضروری از سوی آستان قدس رضوی در اختیار سیل زدگان پلدختر قرار گرفته است.

استاد آقا افزود: با استقرار نانوایی منتسب به آستان قدس رضوی در مناطق سیل‌زده پلدختر ۱۰۰ هزار پرس نان به مردم آسیب دیده از سیل کمک شده است.

۷۰ گروه جهادی در مناطق سیل‌زده پلدختر حضور یافتند

وی یادآور شد: از ابتدای سیل سال گذشته در پلدختر از سوی معاونت محرومیت زدایی آستان قدس رضوی ۷۰ گروه جهادی در مناطق سیل‌زده این شهرستان حضور پیدا کردند.

یک میلیارد تومان در راستای گل زدایی از انجیرستان های بخش معمولان پلدختر هزینه شد

مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی افزود: یک میلیارد تومان در راستای گل زدایی از انجیرستان های بخش معمولان پلدختر هزینه شد و ۱۰۰ شغل در رفع مشکلات سیل زدگان در منطقه ایجاد شد.

استادآقا گفت: مدارس زینبیه (س) و شهیده کائیدی پلدختر که در سیل تخریب شده بود، توسط استان قدس بازسازی و مهرماه سال گذشته تحویل داده شد و مدرسه‌ای در روستای محروم «چشمه شیرین» پلدختر احداث شده که ۱۵ شهریور امسال تحویل می‌شود.

احداث و بازسازی مدارس سیل زده

وی افزود: آستان قدس رضوی برای ایجاد ۵۰۰ شغل در شهرهای پلدختر و معمولان حدود ۳۵ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کرده که در صورت نتیجه بخش بودن این کار ادامه خواهد داشت.

مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی یادآور شد: در سایت ۳۴ واحدی که امروز افتتاح شد نیز هر یک از واحدهای احداثی در مجموع مبلغ ۶۵ میلیون تومان از بنیاد مسکن وام بلاعوض دریافت کردند، اما با توجه به متوقف شدن این پروژه‌ها آستان قدس رضوی با ورود خود فعالیت آنها را آغاز کرد و امروز شاهد افتتاح و تحویل آن به مردم هستیم.

استاد آقا گفت: از سوی آستان قدس رضوی به هر کدام از ۳۴ واحد احداثی سایت سیل زدگان روستای چم مهر یک تخته فرش اهدا می‌شود.