اراک- سرپرست سازمان فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شهرداری اراک از برگزاری اولین سوگواره ملی شعر عاشورایی اراک خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حمید کربلایی حسنی اظهار کرد: اولین سوگواره ملی شعر عاشورایی اراک کار خود را با پخش پوستر و نصب بنرهای سوگواره آغاز کرده است و امید است که این سوگواره با استقبال شاعران و مدیحه سرایان کشور قرار گرفته و در سال‌های آینده نیز برگزار شود.

وی ادامه داد: محوریت این سوگواره قیام امام حسین (ع) و نهضت سرخ حسینی است.

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اراک قیام امام حسین (ع) ایام محرم و صفر، اربعین شهادت امام حسین (ع) و یاران با وفایش و تأثیر تاریخی آن، اجتماع عظیم زائران اربعین حسینی، نقش عاشورا در حفظ وحدت امت اسلامی، عاشورا و نیازهای امروز بشر را از جمله موضوعات این سوگواره برشمرد.

حسنی افزود: این سوگواره در ۲ بخش شعر، نوحه و مرثیه سرایی برگزار می‌شود.

وی در خصوص نحوه شرکت در این سوگواره عنوان کرد: شرکت کنندگان می‌توانند حداقل یک اثر و حداکثر پنج اثر در این سوگواره ارسال کنند.

وی افزود: ذکر نام و نام خانوادگی، تاریخ تولد، محل سکونت، تلفن همراه و اعلام بخش سوگواره الزامی است و ارسال آثار باید با فونت Nazanin2 و در قالب word و سبک نوحه به صورت فایل ارسال شود.

سرپرست سازمان فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شهرداری اراک افزود: شرکت کنندگان می‌توانند آثار خود را به ایمیل دبیرخانه سوگواره به آدرسsoogvareh.sherarak@gmail.com یا ارسال از طریق پیام رسان ها به شماره ۰۹۳۰۸۶۲۱۴۱۰ ارسال کنند.

به گفته حسنی مهلت ارسال آثار تا ۳۱ شهریورماه است.